Friday, June 8, 2012

Ku Rindu Lambaian Mu

Salam..huuuu..berbulan bulan lamenye tak menghupdate kan..hehe..okek tetibe hari nie rajin nak menghupdate..

Hukum mengerjakan umrah adalalah sama dengan hukum mengerjakan haji iaitu wajib sekali seumur hidup bagi sesiapa yang berkuasa atau berupaya melakukannya. 
lately aku kerap sangat mimpi aku menjejakkan kaki sekali lagi kat Tanah Suci..aku tak faham..samada just mainan tidur or sebaliknya..tapi kalau mimpi toh nyata and menjadi kenyataan..syukur yaallah..aku memang nak sangat pergi ke sana lagi..

kalau mengikut tafsiran mimpi..bermimpi memasuki masjid haram atau melakukan tawaf di baitullah alamatnya akan mendapat pahala dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada dalam kesakitan ia akan segera sembuh..wallahualam..


aku share kan azan subuh yang ayah aku sempat rakam..sumpah sayu..syahdu..merdu bile dengar kan azan kat Mekah..tambah sayu mase kite kite yang perempuan nie ABC..(Allah bagi cuti)..sedih kot orang lain boleh beribadat kite tak..nie yang aku rasa..orang lain aku tak tau lah..aku jadi rindu setiap kali dengar azan nie kat fon..

p/s:Rasulullah SAW bersabda:”Setiap orang lelaki atau perempuan yang bakhil di dalam membelanjakan ke atas sesuatu atau tempat yang mana terdapat kesukaan Allah, dia akan terpaksa membelanjakan lebih lagi di jalan yang mana terdapat kebencian Allah. Dan barangsiapa yang disebabkan oleh halangan keduniaannya (yang menghendaki perhatiannya) menundakan pemergiannya menunaikan haji, akan mendapati bahawa  halangan itu tidak akan dapat diatasi sehinggalah dia melihat para haji kembali daripada menunaikan haji mereka, dan barangsiapa (enggan) menolong saudara Islam lainnya akan terpaksa menolong seseorang dalam bentuk kemaksiatan yang tidak ada ganjaran baginya.”


7 comments:

Eintan Nurfuzie said...

BERBULAN X HUPDATE TU

Bulan Syurga Firdausi said...

lame anis x update..alhamdulillah doakan utk syhaurl jgk..anis da smapai syahrul blm lg :)

dwatyKNY said...

teringin nak pergi juga...

video tak boleh buka... huhuhu

Kayu Manis said...

syahdu sgt..mmg suka azan mekah ni..mmg terpasang selalu.

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga dpt p sekali lg.. lama tu tk update ea..

Ca Ezah said...

ca harap ca dpt jejak kesana jugak.....aminnnn

Zai Zamree said...

Tu tnda2 seruan dh nk smpai tu...
if ada rezeki lebih boleh la ke sana...
cik zai pon teringin nk p lg...Insyaallah klau ada rezeki lebih nk wt umrah plak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...