Thursday, January 3, 2013

Umrah Wif Tiram Travel..

salam..terasa nak update lak..huuu..aku tengok kat traffic aku..boleh kate kan banyak la yg klik klik kat entry umrah aku..mula pelik pelik jugak..baru sedar dari lamunan..sekarang dah tahun 2013..so musim umrah dah bermula..huuuu..andddd..aku baru teringat yg kawan aku ade cakap dye n family akan menunaikan umrah..huuu..patut lah dye call aku mb nak bagitau aku berita gembira..tapi tak dapat xda line..and mb sekarang dye dah berada di sana..so buat Sharul Firdaus..anis minta maaf sangat sangat eh..terlupa..moga dipermudahkan urusan di sana..amin....


kat entry aku toh aku ade share kan pasal Tiram Travel..agensi yg kami amik masa menunaikan umrah toh..sekarang agensi nie dah pindah blog..klik klik je nie..Tiram Travel..or link yg nie.. Tiram Travel..yang pasti dua dua link akan bawa korg ke Tiram Travel..link yg kedua ustaz dari Tiram Travel yg bg..kat sane ade detail yg korg nak tau..okek..

mase aku pg tahun sudah kos nye dalam RM4999 kot..aku ade terbaca yg Tiram nie tak ok la ape la..bayar mahal mahal makanan, penginapan macam ape je..hurmmm..secara jujur aku cakap..dari hati..pada aku ok Tiram nie..bayar tak da mahal macam org yg merungut rungut toh..yg penting niat kite pg sane untuk ape..bukan untuk makan..bukan untuk tido yg selesa kan..pg untuk beribadat kan..boleh kate kan 97% masa kita kat sane kite habis kan dengan beribadat..makanan yg disediakan cukup la sekadar tak mati kelaparan..lengkap je..tempat penginapan pulak cukup la asal ade tempat untuk melepas lelah sebelum menanti subuh..

hotel tempat kiteorg menginap dulu ramai jemaah yg datang dr indon..kalau time makan mmg meriah lah makanan jemaah dari indon nie..bile tanye berape kos dekat 6K duit msia..padan la makanan meriah..6K la pulak...6K tok makan n penginapan yg selesa..berada kat Mekah ade la dalam 3/4hari je.yg lain mb transit mane mane or ke Madinah dulu..

then aku terbaca ade yg merungut flight delay la..ape la..sepatut nye berada di Mekah/Madinah 12hari tapi jadi 15hari la..haha..aku pon gitu..patut kat Madinah 3hari tapi boleh sampai 5 hari kat Madinah..aku??tak nak balik kot..lagi lame lagi bagus..kiteorg menginap dekat Hotel Elaf Taibah betul betul dekat ngn Masjid Nabawi..mmg dekat sangat lah..hotel nie bertaraf 4bintang kot..mase kat Mekah kami menginap kat Hotel Al Khandaq..dekat jugak dengan Masjidilharam..lintas jalan n parking bas..sampai la..kiteorang selalu masuk ikut Pintu Marwah yg belah bawah toh..disebab kan cari pintu toh la kiteorg sesat masa hari first kat sana..and ikut pintu toh jugak la aku tunjukkan jalan keluar pada jemaah dari Msia yg tersesat tak jumpe jalan keluar..aku tunjuk kan ikut pintu yg aku keluar n masuk setiap hari selama kat sana..orang toh cium aku terima kasih tak terhingga sebab tunjuk jalan keluar..(perempuan ok..)

then aku terbaca ade yg kate Tiram Travel punya mutawif tak terlatih la ape la..toh aku tak tau la..sbb mutawif kiteorg ok..terlatih..banyak kali dah bawak jemaah nie..aku dari Perak..so aku ikut Tiram Travel Perak..mutawif kiteorg buat kelas untuk jemaah jemaah umrah kat masjid Chenderong Balai..dari bulan Januari till bulan Mac before kami berangkat..setiap hari Ahad..dari pukul 3ptg till 6ptg..so xde alasan cakap tak terlatih..kelengkapan semua diserhkan masa kelas terakhir..siap ade jamuan kira doa selamat lagi..

p/s:so..secara keseluruhan aku berpuas hati dengan agensi nie..kalau nak tau samada selama kita hidup kita ikhlas ke tak buat sesuatu atau sekadar ingin kan pujian boleh diguna pakai mase kat sane..ape maksud aku??nanti ade mase aku cerita kan..huuuu..semoga perkongsian aku memberi manfaat..

25 comments:

dwatyKNY said...

nice story... nice info... boleh buat rujukan... insyaALLAH... nak ke sana juga...

ct kektus said...

teringin nak bawak family sana. :)
mudah-mudahan satu hari nanti.

ct kektus said...

teringin nak bawak family sana. :)
mudah-mudahan satu hari nanti.

Kayu Manis said...

insha Allah.semuanya ketentuan ALlah,kita kena usaha utk nak ke sana..

nak pergi satu family nak bawa semua..

Unknown said...

wahh time kasih penjelasaan dan pgalaman beharga tuh... sharing is loving hehe

najihahfara said...

ade keyword tiram travel ni kat blog..sy x pernah berpengalaman nak pegi tu yg x tau nak share ape..anyway thanks for sharing

CTK said...

best nya dh dapat pergi sana...ct nk kongsi pon ct xda pengalaman lg tp harap2 nanti,dapat pilih agency yang puaskan hati :)

Anonymous said...

Insyaallah, saya n family pun akan menunaikan umrah ngan Tiram Travel pd 11/3/13 ni. Mudah2an di permudahkan perjalanan dan urusan kami sekeluarga disana. Amin.

Anonymous said...

Insyaallah saya sekeluarga akan pergi pada 1/3/13 nie, minta2 tak ada apa apa masallah, tapi jiran saya yang schedule pergi pada 4/2/13 flight dia kena tunda sampai dua kali kalau macam nie susah le sebab cuti kerja dan anak kat kolej n sekolah dah confirm

nur anis said...

teringin nak ke sana..harap ada rezeki nanti..:)

Anonymous said...

Saya punya 15/3/2013. Dengan Tiram Travel. Harap2 xde mslah sebab dengar bulan 2 dan 3, date belum confirm spt yang kita booked.

anom husin said...

sya,prgi ikut tram pd thun 2009,pd blan dec,brsma ank sya,mmang hri yg djanjikan dtunda,rmai jga yg tk brpuas hti,tpi sya trfkir ini smua dgaan,smpai dmdnah,dgn snang sya msuk kmkam nbi,bgtu jga dmkah sya msuk hjir ismail,bbrapa kli,cium hjar aswad,dn tk dpat sya lpakn tngok pintu kaabah dbka,sngguh menakjubkan!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Thanks for finally writing about > "Umrah Wif Tiram Travel.." < Loved it!

Also visit my blog post replica hermes

Izhar Md Zaid said...

Ya, saya pun pergi bulan 3 tahun lepas degan tiram. Mutawif dari Perak tu (dah lupa nama) memang bagus. Tahun ni nak pergi lagi tapi bulan 12 insya Allah.

Anonymous said...

Wonderful beat ! I wish to apprentice at the same time
as you amend your website, how could i subscribe for a blog
website? The account helped me a applicable deal.
I have been tiny bit acquainted of this your broadcast offered vivid transparent concept

Feel free to surf to my web-site: トリーバーチ

Anonymous said...

I do not even know the way I finished up right here,
but I believed this post was good. I do not know who you are however certainly
you are going to a famous blogger if you happen to are not
already. Cheers!

Feel free to visit my web blog コーチ 店舗

Anonymous said...

What's up mates, its wonderful piece of writing on the topic of cultureand entirely defined, keep it up all the time.

my webpage ... トリーバーチバッグ

Anonymous said...

You can definitely see your enthusiasm in the work
you write. The world hopes for more passionate writers like you who
are not afraid to mention how they believe. All
the time follow your heart.

Feel free to visit my web blog: ミュウミュウ 店舗

Unknown said...

bestnya dapat sampai sana... tak sabar nak gi sana... nak jadi tetamu Allah..

Collagen Powder | ESP – Soy Protein Isolate Powder | GLA Complex | Omega Guard | Vita-E Complex | B-Complex | Vita-Lea | Alfalfa Complex | OsteMatrix | VIVIX | Vita-Lea for Children | Chewable Vita-C 100mg | Zinc Complex | Lecithin | Nutriferon | Meal Shakes | Herb-Lax | Cinch Shake Mix | DTX Complex | Sustained Released Vita-C 500mg | Performance Maximum (Pure Hydration Drink) | Garlic Complex | Advanced Joint Health Tablet | Peppermint Ginger Plus | Cinch Energy Tea Mix | Caratomax | Herbal Blend Multi-Purpose Cream |

Anonymous said...

It's very trouble-free to find out any matter on net as compared to textbooks, as I found this piece of writing at this website.

my web site; ray ban outlet

Anonymous said...

I'd like to thank you for the efforts you have put in penning this site. I really hope to check out the same high-grade blog posts by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own website now ;)

Here is my homepage - ミュウミュウ店舗

Anonymous said...

Hello, I enjoy reading through your article. I like to write a
little comment to support you.

My web blog コーチバッグ

Anonymous said...

Due to various styles and colors of UGG boots and UGG shoes,
you can match your mood along with your clothes.
There are several types for babies, though the very top
of the favorites list include:. Delicately wipe it utilizing a damp material, will not brush it fiercely
that includes a brush, don't melt away the sneakers with boiled water, , nor use washing detergent and alkaline cleaning fluid to wash it with the same time.

my web site ... プラダ バッグ

wakgelas said...

salam ziarah dan selamat hariraya 2013..,ehHHEe

Prince White Sand said...

Mungkin ikut kawasan jugak..tiram travel kat sana bagus...kat kawasan sy ni....sy call pun xnak angkat lagi da... sy cuma nak tahu status...sebab semalam kata suruh standby..mlm ni nak gerak...tapi xtahu jam berapa..rumah sy jauh dari airport...kalau bgtahu masa..boleh la sy standby nak gerak...
Sy masih menanti jawapan...kalau boleh, janganlah berjanji....bila tiba masanya...kita call pun xnak angkat..adusss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...