Friday, January 6, 2012

kerana aku sayang



"ayah..kami ada cerita tak pasal kawan kami punya ayah??"
"tak da pon..cerita ape"
"ayah kawan kami kena operate kat rahang.."
"kenape kena operate??"
"entah..kanser kot..sebab banyak isap rokok..peti suara pun dah kena buang.."
"owh..nie kamu nak warn ayah lah nie..kamu nak doa kan ayah jadi macam tuu la.."
aku......terkedu seketika.."bukan nak doa..nak suruh berenti merokok..kerap sangat merokok lately.."


huuuu..masakan lah aku nak doa kan ayah sendiri macam toh..ayah je pun yang aku ada..ayah lah tempat kami adik beradik bermanja..jangan lah cakap anak mu ini mendoakan..tokwan aku dulu meninggal sebab rokok jugak..banyak yang aku tengok orang sekeliling aku kesan dari merokok..penat..batuk tak henti henti..semua sebab rokok lah..

mati itu pasti..tapi jangan lah dicari..sape sape yang aku rapat and smoke..aku mesti akan nasihat..sebab ape..sebab aku sayang..sebab aku dah ade pengalaman depan mata..

kadang kadang sakit hati jugak dengan jawapan ayah aku..
"orang tak merokok pon sakit jugak..lebih baik merokok..kadang orang yang tak merokok toh lagi banyak sakit dari yang merokok nie.."

laki nie akan buat ape je tuk pertahankan rokok dye..buat lah macam mana pun..letak lah segala bapak penyakit pun kat kotak rokok toh..tetap tak dapat meruntuhkan iman dye terhadap rokok..

p/s:so..buat korang yang merokok..ambil lah iktibar..berentilah..tak merokok pon kamoo masih jantan..kamoo masih macho..aku bukan mendoakan..tapi sebab aku sayang..

11 comments:

eintan nurfuzie said...

tp 2 la..orang merokok x pk pasal orang sekeliling...
tapi risiko orang yg menghisu asp rokok lagi tinggi dri perokok 2 sendiri..perokok ni pembunuh sebenarnya

cinnamon.com said...

pada kak pula,org yg merokok ni..bodoh!

Bulan Syurga Firdausi said...

anis haa syarul x merokok ;) hehehe selamat tahun baru anis....

nuyui a.k.a miss YUI said...

xbrape gemar dekat ngn perokok..xtahan bau asap tu.

akuamir said...

tanx komen blog ku.. :D

entah aku pown tak paham lah knape terjebak.,. punce terbesar sebab pengaruh kawan.. kawan tu yang jahat sangat perkenalkan,, haish.. harap ayahmu dapat henti merokok,, amin..

Rtp Farra Arisha said...

hopefully the smokers out there would realize of this...insha-Allah...

iMBobo said...

semoga ayah myna berhenti mrokok ..aminn..

cart kartika said...

hmm tu la...slalunye org mrokok ni susah nk bhenti..kte ni isaw kshtn die..

http://cartiecacloset.blogspot.com/2012/01/sejauh-mana-persahabatan-anda.html

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

zuan x smoke, tp tededah menjadi 2nd smoker sbb most of my housemate smoke.. :(

sha my heart said...

erm, susah kan nak berhenti kalau dah terjebak ni.
nsb baik famili semua tak merokok termasuk ipar2 pun. klu tak haru juga sebab bau asap pun dah batuk.

[sutera kasih] said...

urmm..bapa sy pun merokok..xtau cmna nk tego..tkt kecik ati plak huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...