Tuesday, November 20, 2012

Paste Tomyam Terangkat..

Salam..hehe..harini nak story pasal paste tomyam terangkat..wah gitu..siap terangkat lagi kau..tapi betul la..tak tipu..selalu aku buat pakai paste tomyam adabi toh..biase je la..takat hirup hirup..bile makan ngan bihun jadi tak sedap..huuu..

nak jadi cite..mase nak cuti awal muharam ritoh aku n family balik kampung kat kedah..hari Ahad nye kiteorg pg Perlis..sedara kawin..dah pg Perlis memang tak sah kalo tak pegi Padang Besar..aku nie bukan cari ape pon pegi Padang Besar nun..

so lepas pusing pusing..tawaf tawaf keliling Padang Besar..perkara wajib yang dilakukan..pegi makan..ayah,mum,sedare sedare makan bihun sup..sedap jugak bihun sup dye..cili serbuk dye terangkat..huhu..aku adik ngn kazen macam biase la..tomyam..sedap..mabeles..abis makan nak balik lalu kat kedai kedai jual barang barang makan nie..aku singgah satu kedai nie..beramah mesra..

dok belek belek paste tomyam..then aku tanye orang kedai toh.."kedai makan kat sini pakai paste nie ke buat tomyam..".."iya..pakai ini saja..masak satu periuk gitu..bubuh tiga sudu cukup.."..so aku pon terus beli la..and semalam aku try masak..hasil nye...taraaaaa..

 pekat kan..buat sendiri tau..bukan beli kat kedai..huhu..tak payah bubuh cili api dah..garam gula pon tak payah..tapi kalau yg suke pedas tambah la cili api..tapi untuk aku nie pon dah cukup berapi..sedapppp..

paste nye rupe ginie..
yg nie Rm6..ritoh beli satu besar..satu yg nie..yg besar sekali toh Rm12 kot..dye tengok muke aku suci gamaknye..dye bg Rm10..huuu..(suci ke pon)..kat kedai kedai biase tak tau la ade jual tak..salu aku tengok yg penutup warna purple toh..

p/s:jom jom try paste tomyam pasti terangkat..ngeeee..tak payah beli kat kedai dah..

8 comments:

Knor said...

wah sesekali update..keluar tomyam..masak sendiri pulak tuh...terliur dah ni...suka tomyam pastu goreng telur dadar cicah sambal belacan..buat pulak kangkung bel...ishk..iskh

:: Mrs.Eady :: said...

alaaaa kat sini mane nak cariii :(

nuyui a.k.a miss YUI said...

pergh..mmg besh!

nur anis said...

perghh..sedap ni...

dwaty said...

akk tak minat sangat tom yam... hehehehe

cart kartika said...

salam anis..lme xsinggah sni..
ni paste yg thai pye kn.. pnah nmpak hr tu.. tp blum try lg. slalunya guna rempah sndri ;)

ct kektus said...

buatkan semangkuk kak. hehee :)

Bulan Syurga Firdausi said...

anis, nanti syarul dtg rmh makcik kat TI haa mai dtg masakan tomyam erk heee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...