Thursday, November 4, 2010

power of love


Betul ke CINTA itu datang dari mata lalu turun ke hati...maybe betul kot..??!!..tapi cinta itu bukan la sesuatu yg boleh dipaksa kerana cinta itu subjektif yang boleh dirungkai dalam pelbagai maksud..tapi percaya tak CINTA yg datang dari pandangan mata turun ke hati tidak akan kekal lama..sebab..




CINTA SEJATI itu...bukan datang dari harta..
 CINTA SEJATI itu tak datang dari rupa..
 tapi CINTA SEJATI datang dari dalam hati..

CINTA kerana rupa hanya bertahan sementara..
CINTA kerana harta pasti akan binasa..
CINTA SEJATI itu datang dari dalam hati..
Bukan datang dari pandangan mata dan nafsu semata..




"pernah x kamo rase.. mencintai or masih menyintai...even kamo tahu dye sudah berpunya atau sudah x mencintai kamo lg dan even kamo tahu cinta kamo mungkin x berbalas..tp kamoo still     mencintainye..mesti pernah..kn2..       



"pernah x kamo rasa..kamo sanggup lakukan ape je demi dye yg kamo cinta..even kamo tahu dye x perduli..atau x kan pernah perduli dan mengerti apetah lagi menghargai..namun dye tetap pergi..


"pernah x kamo rasa hebatnye cinta..tersenyum kala terluka..menangis kala bahagia..bersedih kala bersama..ketawa kala berpisah...


            untuk semua persoalan ini....aku pernah laluinye...


"mulanye aku x leh na tersenyum tapi akhirnya aku tersenyum juga even aku terluka..kalo dye kembali..dye mmg jodoh aku..tapi kalu x..aku redha sebab  aku yakin Tuhan tak menjadikannya untuk aku…


"Aku juga  pernah bersedih ketike sedang berbahgia bersamanya, sebab aku takut kebahagiaan cinta ini akan pudar begitu saja
"Aku pernah menangis ketika bersamanya..aku menagis bukan sebab x bahagia..tapi aku takut aku akan kehilangan dia suatu saat nanti, dan……
"Aku juga pernah tertawa saat berpisah dengannya, kerane buat kesekian kali nye, aku perlu faham bahawa cinta tak semestinaya  memiliki, dan Tuhan pasti telah menetapkan cinta yang lain untuk
aku…

         "even cinta dye bukan milik aku lg..tp aku masih mampu untuk  mencintainya, even  aku x dapat memiliki sekeping hatinya lagi...x dapat sentiasa bersamanya lagi..namun aku masih cinta, sebab memang cinta ada dalam jiwa aku bukan dalam raga atau dimana2...



hebatkan cinta...cinta boleh buat seseorg itu buta,boleh buat seseorg itu ketawa,gembira,menderita,mengalirkan air mata dan lemah terutama kaum hawa..cinta boleh buat kite berubah perwatakan..dari xsuke jadi suke..dari benci jd syg..dari xtahu apa2 jadi tahu segala2nya...hebat kan cinta..bagi yg benar2 cinta..sanggup mempelajari dan mengenalpasti ciri2 yg disukai oleh org yg mereke sayangi semata2 untuk berkongsi rasa yg sama...cinta juga  mampu membuat wanita yg terlalu sygkan kekasihnya sehingga sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yg dicintai...hebat sangat ke cinta itu???berbaloi ke pengorbanan si pencinta setia..??!!





Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)



Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)



Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)



Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )




Apepon...kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...