Sunday, December 11, 2011

Perempuan..Carilah lelaki seperti aku..

sekadar hiasan..tapi aku rasa zikir lelaki idaman malaya sekarang..weeee..

Selama nie aku tengok dalam cerita je lelaki macam nie..sekarang aku tengok realiti..Siperempuan baru mendapat kerja..gaji dalam 1.5 something lah..silelaki seorang cikgu..

lelaki:Gaji awk berapa..
perempuan:+,-,x,/....tinggal lah dalam 2 ke 3 ratus..
lelaki:abis macam mana nak kawin..dah kawin nanti macam mana..memang tak cukup if duit awk banyak itu je..
perempuan:***diam..
lelaki:kalau awak nak kawin dengan sy cepat..awak kena share duit sama sama..
***..bincang punya bincang..break..

hello lelaki..wek malu jo if macam nie..memang lah kene cari perempuan yang boleh meringan kan beban suami..tapi adekah dengan cara yang macam nie..eeee...kalau aku lah tak cari lah lelaki yg macam nie..masa mula couple..siperempuan tak punya ape ape..bile dah keje perempuan beli kereta..baru laki toh pandang sikit..tp bile tanya gaji tinggal berapa terus break..

kalau boleh cari lah lelaki seperti ini..

yang berkemampuan zahir dan batin seperti dalam hadis Nabi Riwayat Bukhari dan Muslim dari Abu Hurairah..

Boleh dijadikan sebagai pengganti ayah bonda..

Pandai menjaga darjat diri..apabila bercakap dikota dan diamalkan..

Berkebolehan dalam urusan rumahtangga..Mempunyai penuh kepercayaan kepada perempuan dan tidak mudah bersangka buruk..

Rajin, berpemikiran luas dan tidak memakan harta perempuan..

Mudah memaafkan..

Datang daripada keturunan yang baik baik dan rajin beribadah..

p/s:dah kalau awal awal lagi laki nie dah tunjuk kan sikap kedekut and berkiranye..haha..aku nak nasihatkan silelaki supaya kawin lah dengan anak dato..cerah masa depan..ok..bye..

17 comments:

H.J said...

anak dato plak yang tak nak kat aku..macam mana hanis??haha

Asyiqin Haulisah said...

InshaAllah. alangkah indah kann.

Bro Ahmad said...

anak datokk boleh je anis hehee... itu dah tangungjawab laki, kena pikul la hmmm

sha my heart said...

ada je jumpa lelaki macam ni, banyak kot.. bukan setakat perempuan je mata duitan, lelaki pun sama naik. minta jauh malaikat 44.

eintan nurfuzie said...

BETUL 2..SOKONG

nuyui a.k.a miss YUI said...

lau jumpa laki camtu,cepuk pale!

cik najihah said...

amin,,

siti kektus said...

tu lelaki pentingkan diri agaknya kak. dah cukup untung kalau bakal isteri nak bekerja.

Bulan Syurga Firdaus said...

jgn kate anak dato cucu dato pn x de yg nk kt syarul ni anis ;) hehehe mm blog syrul header plak poblem anis :( huk huk huk

cinnamon.com said...

anak dato,yg kocek kering nak tak..baru nak bertndang ke sini maaf ye anis

tamlegend said...

untungkan jadi pompuan...duit dia dia punya...duit suami duit dia juga...hehehe...hakikat kejam y kita org laki kena terima...hehehe

aizamia3 said...

moga suami mampu membimbing keluarga dengan baik ke arah jalanNYA..

msredcheesecake said...

Belum kawen dah sibuk duit kita... Bahaya ni laki cam ni....

Eera Shera said...

eeeiii tak nak la suami macam ni..hampeh je haha

qaseh johanna said...

tu pon klu anak dato' tu pandang dia...klu xde harta,anak dato' tu pon cabut melainkan dia ada rupa jambu..hehe

Bulan Syurga Firdaus said...

visit anis lg :)

aimie amalina said...

insyaAllah :))
mudah2an kita mendpt pasangan yg molek la utk menjaga kita kan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...