Saturday, December 25, 2010

cintai kelebihan..sayangi kekurangan..

             
pernah x korang bercinta then ditinggalkan diesebabkan oleh kekurangan, kesilapan and kelemahan korang..mesti pernahkan..tp pernah x korang bertanye kenape korang ditinggalkan??..rase ape erk..(hohoho..soalan x berape nak pandai dari aku..**mestilah rase macam makan ais krim kan**..ngeng..)semua org ada kelebihan and kekurangan masing2..nobody is perfect..so..

Cintai seseorg itu kerana kelebihannya...dan sayangilah ia kerana kekurangannya..maksudnye di sini..

kamoo mencintai seseorg,mesti sebab kelebihannya yg membuat kamoo kagum..kamoo x mungkin mencintainya tanpa sesuatu yg membuat hatimu tergerak untuk mencintainya..even kadangkala cinta itu x perlukan alasan..tp tentu ada sebab yg membuatmu mencintainye..dan apepon bentuknya, sesuatu itu adalah kelebihan yg terdapat pd org yg kamoo cintai..
dan kamoo menyayangi seseorg, sebab dye kelihatan lemah pd mata kamoo..sebab itulah kamoo menyayanginye..menyayanginye bukan sebab kelebihan..tp sebab kekurangan, bukan sebab kekuatan..melainkan sebab kelemahan..

beza antara KASIH SAYANG dan CINTA ialah....

jika KASIH SAYANG..boleh diberikan kpd sesiapa saje..

CINTA pula..hanya diberikan kpd org yg memiliki kelebihan di mata pencintanya..

so..jika seseorg membuat kamoo kagum akan dirinye...CINTILAH dye..dan jika ia membuat kamoo merasakan kekurangan dye..SAYANGILAH dye..

tapi jike suatu hari nanti..kamoo tidak nampak lagi kelebihannya pd mata kamoo..jangan lah tinggalkan dye disebabkan kelebihannya sudah hilang..tp sebaliknya sayangi dye sebab dye lemah pd pandanganmu..

tp mcm aku ckp td..nobody is perfect..ade ke org yg x da kelebihan and kekurangan..??..setiap org mesti mempunyai kedua2nya..disebabkan semua org memiliki kedua2nye..so sesiapa pon layak dicintai dan disayangi..dicintai sebab kelebihannya..disayangi sebab kekurangannya..

p/s:so..jangan mencintai seseorg itu hanya kerana kelebihannye..sebab takut kite tidak dapat menerima kenyataan akan kelemahanya..CINTAILAH kedua2nye....

3 comments:

LoVeLyStArgIrL said...

iuh..ayat2 ko,sungguh terkesan..
feeling aku baca ><

anis h.e.p.i said...

hahaha..ade2 je ko nie..lahir dari hati aku..kononnye...cre tok luahkn perasaan yg msh berbaki n xterluah..wahaha

eintan nurfuzie said...

amatlah setuju

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...