Saturday, December 11, 2010

disaat aku mencintaimu


first of all aku na say sori if video nie menggangu sape2 jelah..hurm..aku xtau na tulis ape actually..aku jgk xtau na luah kat sape..toh sal aku suke tulis yg sedih2 je kat blog aku..huuuu..
bile aku bce post dye td..hurm..finally aku realise gk yg dye xkan pernah balik pd aku lg...huuuu..
sedih mmg la sedih..tp bile kesekian kalinye hati aku terluka dgn ayat2 dye..beh bik aku undur diri and doakan kebahagiaan dye je..amin...
aku undur diri...


korang mesti pernah dengar ayat nie kan..

"jika doamu dimakbulkan tanda Allah sayang padamu..
jika doamu lambat dimakbulkan tanda Allah ingin mengujimu..
dan jika doamu tidak dimakbulkan tanda Allah mengetahui yg terbaik buatmu.."

korang na percaye ke x..korang tetap kene percaye..tipu lakan kalo aku nie x pernah mengeluh x pernah cakap sendiri..."kenape Allah uji aku mcm nie..knp Allah x makbulkan doa aku..kenape..kenape and kenape..akhirnye terjawab..
lately..ade 3 perkara paling penting yg aku selalu mohon and berharap sangat Allah makbulkan iaitu..
  1. muda2han interview aku mase 11/8/2010 berjaya...(spa)
  2. then aku apply UUM..muda2han aku dapat..
  3. pastoh lak aku mintak Allah kembalikan dye pd aku...
paling aku selalu mengeluh hajat aku yg ketige.."kenape Allah xmakbulkan doa aku..kenape Allah x kembalikan dye..at last baru aku faham..bile aku dapat surat tawaran bekerja dari jabatan haiwan negeri perak sebagai pem.veterinar..baru aku faham kenape Allah x makbulkan hajat aku yg ketiga..sebab ada lg hajat aku yg lebih penting dari hajat ketiga..Allah gantikan kedukaan aku dengan kegembiraan yg berlipat ganda..Allah makbulkan permintaan aku yg pertama..nie bukan kegembiraan untuk aku je..tp untuk keluarga aku juge..kan dah dijanjika oleh Allah..

"jika doamu dimakbulkan tanda Allah sayang padamu..
jika doamu lambat dimakbulkan tanda Allah ingin mengujimu..

dan jika doamu tidak dimakbulkan tanda Allah mengetahui yg terbaik buatmu.."

Allah tahu yg terbaik untuk aku,untuk mase depan aku,untuk mase depan keluarge aku..aku bersyukur sangat sebab hajat aku yg pertama tercapai..aku dapat kerje..aku leh teruskan kehidupan..and aku jugak boleh merancang kehidupan yg lebih baik untuk mase akan datang..

"apabila kita redha atas sesuatu yg mengecewakan hati..
maka Allah akan gantikan kekecewaan itu dengan kegembiraan yg xternilai..
yg kadang kala di luar jangkaan kita..sesungguhnya Allah sentiasa bersama dgn org yg sabar.."


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...