Monday, December 13, 2010

holiday time...teluk batik...

huiuuuuu...entry aku kali nie na story sal weekend aku yg...best la jugak...hehe...aku bukan na story sal holiday aku sangat pon..aku na story tempat2 yg aku kunjung..na share ngan korg2..kot2 la korg g teluk batik nanti kan...heee..sambil mempromote..weeee..

okek...weekend ritoh aku and family g teluk batik...kiteorg pgi 3 family..berkelah..so kiteorg bermalam dekat Teluk Batik Resort..kiteorg booked dua family room..tok satu family room nie Rm300..x mahal x murah..boleh la kan..check in nye pukol 3ptng..so aku g la mandi mande dulu..huuuu

nie la biliknye......
petangnye aku, adik and kazen aku g menyengal kat tepi pantai..huuu..best..memandangkan aku suke pantai,laut dan ombak..memang la best kan..tambah2 dapat tengok matahari terbenam..best banget..

lihatlah hati..lihatlah matahari...huuu


belah malamnye..kiteorg kuar dinner..aku ajak ayah aku g makan kat Lumut..huh...sesak gile..so jus pusing2 je..xde parking..kalo kat Lumut nie memang banyak la kan kedai makan..and for sure la yg terkenal nye ikan bakarkan..so kiteorg dinner kat kedai nie..name kedai nye Ikan Bakar Lumut..kedai nie terletak dekat traffic light 
keluar dari simpang Teluk Batik nak ke Lumut..sebelah kanan kalau dari lumut..makanan dye not bad la..ramai gile org yg singgah sini..so kene la tunggu turn erk..(sori la pic nie aku ciplak org punye..kuase pulak aku nak pergi cap pic..)huuuu
Ikan Bakar Lumut
Esoknye on the way nak balik..kiteorg singgah lunch kat kedai nie..name nye kedai nie Silaturrahim..kedai nie terletak dekat betul2 simpang nak masuk Teluk Batik and betul2 depan kuarters TLDM..konsep kedai nie self service..dari nasi,lauk sampai la ke air semua ambil sendiri..samapaikan nak kire pon panggil la sendiri..huuu..banyak menu yg disediakan..puas hati la makan kat sini..memang kedai nie selalu full lah..

restoran Silaturrahim

as usual..kalo dah samapi Teluk Batik...hurm...mesti pgi punyelah Marina Island..cantik tempat nie..pd aku view dye sangat nice..aku suke..leh tengok laut lebih terbuke..mase belum rasmi lagi aku dah pgi Marina Island nie..and tadi aku pergi..jeti nie dah bukak untuk ke Lumut..tambangnye Rm10..lagi dekat ikut sini dari ikut jeti Lumut..kat sini jgk selalu para2 pengantin baru mengabadikan kenangan bergambar dengan baju pengantin..sebab xtipu...view kat sini nice..aku kan pecinte alam..huuu..maybe sebab selalu pengantin cap pic kat sini tadi aku tengok ade satu kawasan yg ditambak sedikit and laut toh kelihatan macam bentuk hati..so pd yg gile photo..na wat photoshot aku suggestkan marina island nie..




lepas makan kiteorg pgi lg Lumut..bershopping sakan mereke..sotong gula lah..ikan bilis la..mcm2..aku xamik port..aku main cekau je untuk maktok aku..dah barangnye 3 Rm10..cekau jela pai cukup Rm50..kiteorg x pgi borong kat pekan Lumut toh..kompom2 xda parking punyelah..kiteorg borong kat kedai nie..Hasil Laut Jamilah..nak kate harge dye berpatutan aku rse same je sume kedai pon barangnye 3 Rm10..makcik aku cakap kedai nie org tempat aku yg punye...so borong la..majukan org kampung sendiri..huuu..lokasinye xtau nak ckp..tp dekat ngn tempat org salu pancing2 ikan toh..dah kuar dari kawasan pekan yg sesak toh..

Hasil Laut Jamilah

nie abc special kot..kedai abc nie dekat taman depan kedai hasil laut nie..aku x tau name tempatnye and kedainye...na rase special ke x singgah2 la ye...huuuu...

ABC special


okek..tamat sudah story aku yg panjang berjele nie...pepon..holiday nie best la gk..tp lagi best kat Langkawi..huuuu


5 comments:

Anati Soki said...

walweh!! best giler ar bercuti!!

anis h.e.p.i said...

best2...mmg sngt best..esp dpt tngk laut...tenang..marina island..heee

Bulan Syurga Firdausi said...

eiii
anis g Pangkor pn x ajak
huuuuuuuuuuuuuuuuu
tp pangkor xde kngan pahit mcm kt langkawi
hmmmmmmmmmmmmmmmm

anismelon said...

aha....dah syarul bukan na pon kuar ngn anis...sob sob..maklum la kite bukan artis...weeee...

sib bik xde kenangan pahit kat sini..weee

Bulan Syurga Firdausi said...

eh kuar je........
die je x penah ajk kite kuar...
sob sob sob
hihihi
haah pangkor x de kngan pahit...
best jgk la kt pangkor tu....
huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...