Saturday, March 5, 2011

empat syarat andai ingin bahagia

Cinta Diri Sendiri Dulu..Baru Mencintai Orang Lain

kebanyakan nye..org bile dah becinta(bukan org jelakan..aku pon same) sanggup ketepikan kemahuan..kehendak..serta keperluan diri sendiri semate mate tok org yg bergelar kekasih..actually..nie la kesilapan paling besar..andai kite sendiri x belajar menyayangi diri sendiri bagaimane org lain na menyayangi diri kite..so..pastikan kite syg diri kite dulu barulah kite boleh menyayangi org lain...

Tetap Pendirian

seorg yg mempunyai pendirian akan tahu ape yg dye inginkan dalam diri dye..dan xkan berubah mengikut cara org lain biarpun org yg disayangi..inilah yg terbaik..sebab bile kite xberpendirian nie akan menjadi punca hidup kite mudah dikongkong or ditentukan oleh org lain..secara x langsung kite bg peluang kat org untuk mempermainkan hati kite..

Bahagikan Hidup Kamu dgn Hal Hal yg lain

Nie sering berlaku bile kamo telah terlanjur menyayangi someone sepenuh hati..cinte mati la kononnye..tp org toh cinte mati ke kat kamu??Bile dah cinte mati..dye lah segala galanye..tup tup dye pg tinggalkan kite..nie la hal utama yg boleh membawa kepada kekecewaan yg teramat amat..perkara nie terjadi sebab ape tau..sebab kite xde life tok diri kite sendiri..kite terlalu dan hanya bergantung pada seseorg dan satu hal sahaja iaitu cinta..so bile break memang agak menonggeg la kan frust nye..(jangan jadi macam aku key)..so..belajarlah membahagikan hidop kamo dengan cinta..kerjaya..keluarga..hobi..and so on..Percayalah..kamo akan rasa hidup kamo akan lebih lengkap..bahagia dan ceria kalo kamo pandai bahagikan semuanya dengan baik..macam saluran CERIA toh...hehehe

Berkorban Biarlah Berpada pada

x tipu..bile dah bercinte nie kan..si pencinta nie akan sanggup laku kan ape je..sanggup bersusah payah tok buktikan bertape aku cinte kan kao..kononnye..sanggup sakitkan hati sendiri demi melihat org yg kite syg gembire..x salah tok berkorban..tp berpada pada lah key..xkan lah hari hari na berendam dengan air mate memendam rase..Jgn terlalu meletakkan diri kamo serendah rendahnye hingga sanggup biarkan diri sendiri merana semata mata na gembirakan org lain..(aku lanie..bodoh sangatt..)..dalam hidup nie ape pun perlu seimbang..kalau si dye na gembire..kite pon ade hak tok rase yg same..

p/s:TAKE NOTE YE ANIS..jangan ulangi kesilapan yg same kalo kao na bahagia..aku tulis nie sebab aku alaminye..sakit sangat rasanye hidop xbahagia..tp cene..prinsip hidop aku kalo na bahagia..kene bahagiakan org lain..haishhh...

1 comment:

Bulan Syurga said...

hhmmm...............................

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...