Wednesday, March 23, 2011

sakit itu penawar luka

dye insan yang pernah terleka seketika dek kerana cinta..namun Allah masih mengasihi dye..maka Allah menemukan dye dengan insan yg salah supaya dye tidak menyesal kemudian hari..dye menangis..meratapi..bersedih..berdoa agar kembali..tp bebalik pada kenyataa..

"jika doa mu dimakbulkan..tandanya Allah menyayangi mu..jika doa mu lambat dimakbulkan tandanya Allah ingin menguji mu..dan jika doa mu tidak dimakbulkan...maka hendaknya kamu redha..kerana Allah telah merancangkan sesuatu yg terbaik untuk mu..kadang kadang kita perlu belajar untuk melepaskan sesauatu yg dekat dengan kita..walaupu mungkin tidak akan kita temui lagi..tetapi percayalah..suatu hari nanti yg baik pasti akan datan menjengah  sakit untuk melepaskannya pasti akan terasa hebat..tapi ada penawarnya...BERSABAR..

Allhamdulillah..Allah menurunkan hidayah pada dye..disaat hatinya terguris luka..perasaan berdosa menghantui diri..mengingati kembali dosa dosa yg dilakukan..mengalir air mata penyesalan...disetiap sujudnye..dye meminta pertunjuk dari Allah...dye ingin kembali atas dasar cinta nye pada Allah..demi cinta Allah yg tidak pernah berpaling dari hidupnye..dye nekad untuk berubah..

"sakit yg ku rasa menjadi penawar dosaku.."..kenape??kerane dye bukan insan yg mudah melatah..dye insan yg dilahirkan memiliki hati yg lembut..mudah tersentuh..mudah terguris..mudah mengasihani insan lain..maka sakit yg dikirimkan Allah menjadikan dye lebih dekat dengan Allah..dye bukan jenis yg apabila ditimpa ujian akan berpaling tadah dari landasan agama..zikir..doa..solat..sangat menenangkan hati..selagi kite tidak mengetepikan Allah selagi itu kite masih beriman..

bila engkau letih dan hilang rasa semangat..Allah tahu bertapa kamu telah mencuba seday upaya..bila tangisan mu berpanjangan dan hati mu kedukaan..Allah telah mengira titisan air mata mu untuk dijadikan pahala selagi kamu masih mengingatiNya..Allah sentiasa bersama mu..seitis air mata yg jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik dari 1000x lebih baik dari sejuta mutiara di laut..

saat diri bersendirian..alunan lagu maher zain yg benar benar menenangkan...membangkit kan ketabahan...kinsafan..semangat..

"Wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan begitu sebaliknya."

"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."...yg benar..anis h.e.p.i

2 comments:

Ismi Azraf said...

Penyakit adalah khifarah buat manusia.
Beruntung manusia yang mampu menghadapinya dengan sabar.






Peraduan : Entry bulanan terbaik anda dari FARISZ@AZ.Com



Pendakwah di Pintu Neraka

anismelon said...

yup2...betul betul...sangat beruntung org yg leh hadapi sesuatu musibah dgn sabar..dgn care toh akn dkt kn diri kite dgn allah..:)...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...