Monday, October 24, 2011

Al Fatihah Buat Maktok...

Salam..agak lame aku menyepi kan..hurrrrmmm..actually hari Khamis hari toh aku baru kehilangan nenda tersayang..(al-fatihah)..
arawah maktok (pic lame)

rumah yang meninggalkan 1001 kenangan di zaman kecil ku..sedih tengok rumah nie..

aku tak sangka maktok aku akan pergi secepat ini..mula nya abang aku call pukul  8malam just cakap maktok aku masuk hospital..pengsan..and abang aku cakap nanti ape ape dye inform balik..

dalam 8.30mlm ayah aku pulak call cakap maktok aku dah tak da..mula ayah aku cakap maktok aku masuk hospital..aku cakap dah tau..abang dah call..mula aku biase jela..then ayah aku cakap maktok aku dah meninggal..terus aku menangis and cakap nak balik..

still terngiang ngiang kat kepala aku nie..hari Ahad 16/10/2011..aku pergi jenguk maktok aku..aku gurau gurau dengan dye..aku tak sangka haritoh hari terakhir aku bersama dye..umur maktok aku 82tahun..ikut kan dah berusia sangat dah nie..tapi maktok aku boleh buat semua sendiri..masak..mandi..pakai..semua sendiri..kalau boleh maktok aku tak nak susahkan sape sape..ingat ingat balik aku rasa sedih sangat..suci je muka maktok aku..

maktok aku meninggal malam Jumaat..kalau diikut ikut kan hari hari baik..bulan bulan baik..and rezeki maktok aku..dua kali disembahyang kan..sekali di rumah..sekali lagi di masjid..lepas solat Jumaat..memang betul betul rezeki maktok aku..mudah mudahan arwah maktok aku ditempatkan dikalangan orang orang beriman..amin..

p/s:hargailah orang orang yang korang syg selagi masih bernyawa..berusaha lah sedaya upaya untuk menggembirakan hati mereka selagi mereka masih ada..kadang kadang dengan hanya melihat kegembiaraan orang lain dah cukup buat kita bahagia..

17 comments:

Anonymous said...

Al-Fatihah....

semoga arwah maktok anis ditempatkan dikalangan orang beriman.. amin..

sedih anis..nak ngs...T___T semoga anis kuat tau?

aamalinaazman said...

emmm
walau die telah pergi..
perginya dengan cara yang indah kan..
alfatihah buat maktok..

anis..tamo sesedihh taw!

Anonymous said...

alfatihah buat arwayarhamah.
semoga ditempat dalam kalangan org2 beriman
amin :')

Unknown said...

al fatihah buat arwah mak tok anis..bro ahmad pun baru je kehilangan pakcik..kena racun sawah bendang.

lieya_idlia2307 said...

al-fatihah..sabar erk anis..moga2 arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman

nuyui a.k.a miss YUI said...

al-Fatihah utk maktok..

moga arwah dtmptkn didlm golongan beriman..

ct kektus said...

moga mak tok akak sentiasa dicucuri rahmat-NYA. ;)

Faz Abas said...

semoga rohnya ditempat bersama para solihin...

tadi nampak nama blog hanis kat blog BA, so, singgah sekejap...

nak jemput datang pulak ke blog www.kisah-dan-kasih.blogspot.com. nak mintak komen jer...

cikgu said...

takziah anis...akk ada nenek lagi..tp atuk dah xde

najihahfara said...

salam takziah..

Anonymous said...

Takziah..

ctk said...

takziah anis...al-fatihah~

maktok ct da meninggal time ct tadika lagi
so, itu jer la sempat..
yg laen, sebelom lahir dah xder
xsempat merasa..
mesti bes kn dpt ksih syg nenek?:)
alamak, ase nk nangis lak :')

Kayu Manis said...

Inalillahhiwainnailaihirojiun.

Bulan Syurga Firdausi said...

anis..sabar ye..al fatihah...

syuxer said...

al-fatihah..yang hidup pasti akan mengembara ke alam lain..apapun semoga arwah maktok aman disana..hope tabahkan diri..n jangan bersedih kelak anis akan berjmpa dia semula kan..:)..

Lavender Lassie Roses said...

Salam takziah buat Anis yer... Allah lebih sayangkan maktok awk tu Anis..Semoga rohnya ditempatkan bersama dikalangan orang2 yang beriman.. Al-Fatihah~

Eintan Nurfuzie said...

al fatihah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...