Wednesday, October 19, 2011

Kemaafan Adalah Dendam Terindah

Memaafkan itu lebih baik dari menghukum...hurrrmmmm..

..dua minggu berlalu..aku sabar je..tabah je..hadapi je dengan senyuman even senyuman itu palsu..tibe tibe hari nie dye msg..

salam..masih marahkan sy?benci sy ke?
sy tau sy dah sakitkan hati awk banyak kali..sy just tanya awk benci sy or tak..

kalau dengan memaafkan boleh buat kite tenang..aku sedia memaafkan..ape yg aku inginkan hanyalah KETENANGAN..

Belajarlah MEMAAFKAN kalau ingin dimaafkan..
Belajarlah MENGHORMATI kalau ...ingin dihormati..
 Belajarlah MEMAHAMI kalau ingin difahami..
Belajarlah MENYAYANGI kalau ingin disayangi..
Belajarlah MENGHARGAI kalau ingin dihargai..
Belajarlah MENYENANGI kalau ingin disenangi..
Memaafkan tidaklah SERUMIT yang kita bayangkan, tidaklah
pula SESULIT yang kita fikirkan, serta tidaklah pula SEPAHIT yang kita
rasakan...memaafkan itu di mana kamu memberikan sedikit RUANG KEBAIKAN
di hatimu untuknya..

p/s:sy tau awk tertekan selagi tak dengar sendiri yg sy dah tak marah..tak benci..and dah maafkan..sy tak pernah benci awk..memaaf kan itu mudah..tp  melupakan itu tak mungkin..

15 comments:

ArulchelseA said...

stuju..tk perlu hukum mnghukum ni.tunggu jd hakim baru leh jatuh hukum kih kih kih

tamlegend said...

kemaafan memang dendam yang terindah...tp jgn biarkan y lepas menyakiti kita berulang kali ye cik anis...:)

Bro ahmad said...

tak memaafkan itu dah kira dendam anis...sesebaik manusia ialah mudah memaafkan...:)

zahidah seran said...

memaafkan dan melupakan
supaya hati tenang...=)

ctk said...

memaafkan kan jer lah walaupon hati sakit..huhu..btw..jawab je ape yang kau nk jawab tuh kt dia :)

Nazz@Purple said...

bukan mudah utk memafkan..perlu masa..

Lavender Lassie Roses said...

erm...beyul tu anis.. saya suke ayat anis yang ne.. "memaaf kan itu mudah..tp melupakan itu tak mungkin.." memaafkan bukan hanya dimulut tapi perlu diiringi dengan hati yang ikhlas dan tulus.. sesungguhnya ia xmudah utk dilakukan sekiranya 'MISTAKE' yang dibuat tu amat terkesan dengan dalam.. tapi, masa akan membuatkan kita tersedar untuk meleraikan kemaafan dengan keikhlasan... sesungguhnya, kemaafan adalah dendam yang terindah.. smile olways,k.. :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

kemaafan mmg mudah tp melupakan mgkin sdkit pyh..

apa slhnya memaafkan dan melupakan demi kebahagiaan bersama..

aimie amalina said...

pucuk pangkal
ape2 pon mulekan dri diri sendiri dulu kan
insyaAllah kita pasti mendpt perkara yg sama =]

siti kektus said...

kite tau kak. nak maafkan mmg mudah. nak lupakan setiap yg berlaku tu. hmmmm.

sobri yaacob said...

stuju sngat....
maafkan.. dn lpakan..
mlkan hdup baru.. :)
tpi ckp mudahla.. nak laksanakan..
kna take are tme :)

Syuxer said...

patutla awk kata hampir sama entri kita hehe..memang memaafkan adalah satu kepayahan yang menuntut keseluruhan jiwa raga untuk menyedapkan hati menerima kesalahan dia dengan hati terbuka biarpun kesakitan jiwa mental amat pernah teruk dilalui akibat kegilaan dia..

Addin said...

betul, bg addin bukan mudah untuk melupakan . memang payah .

cinnamon.com said...

dapat pahala tau maafkan orang..yg lain2 tu urusan Allah

.fariizza. said...

betul2. maafkan senang.
tp nk lupakan tak semudah memaafkannya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...