Monday, April 4, 2011

hebatnye daya tarikan wanita

Cerite na gempak je..ngeee..pepon...mcm lam entry yg aku cakap sebelum sebelum nie..aku nie xcukup sempurna..xbaik pon..tp aku cube tok jd yg terbaik..jom terus membace..kite same same cube jadi yg terbaik..

4 golongan lelaki yang ditarik oleh perempuan ke neraka

PERTAMA...seorang yg bergelar ayah..tetapi tidak memperdulikan anak anak perempuannya di dunia..tidak memberikan didikan agama seperti mengajar solat..mengaji..serta membiarkan anak anak perempuannya tidak menutup aurat..tidak cukup dengan hanya memberi kemewahan dunia semata mata sahaja maka si ayah akan ditarik oleh anaknya ke neraka..

KEDUA..seorang yg bergelar suamai tetapi tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya..bergaul bebas di pejabat..memperhiaskan diri bukan untuk suami tp untuk pandangan kaun lelaki yg bukan mahram..apb suami mendiamkan diri..walaupun si suami seorg yg alim..si suami turut akan ditarik oleh si isteri ke neraka..

KETIGA..seorang lelaki yg bergelar abg kepada adik perempuan..apb ayahnya sudah tiada..tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh pula ke abgnya..jika si abg hanya mementingkan keluarga sendiri sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran islam..tunggulah tarikan si adik di akhirat nanti..

KEEMPAT..seorang anak yg jantinya lelaki..tidak menasihati sorg ibu tentang kelakuan yg haram di sisi islam..maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjwbkan diakhirat kelak..nantikan tarikan si ibu..

hebatnye tarikan seorg wanitakan..bukan kat dunia je..kat akhirat pon tarikannye begitu hebat..maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami /abang atau anak harus memainkan peranan mereka masing masing..

10 comments:

Syafiq Rosli said...

nice info..thank..:)

anismelon said...

welkam...heeeee...:)...tenks sudi bace yup...

sOaL hATi said...

ni yg rase nk kebas entry di nie...
hehhehe...:)

anismelon said...

woot..woot...xleh2...nak kene bayr entry skali tax nye okek...weee..:p

na share2 la..mmg taip semula tok dishare kn...:)

ketawariang said...

mohon share boleh x?

anismelon said...

sile lah share...mmg taip semula tok dikongsi bersama..:)

Hijab Workholic said...
This comment has been removed by the author.
umihalim said...

Ya Allah, semoga kita semua mampu menjaga golongan lelaki yg hadir dalam hidup kita,ayah, abang, adik lelaki...marilah kita saling bantu membantu mereka..tidak adil jika kita menyalahkan pihak mereka sahaja.doakan untuk kebahagian bersama...aminn Ya Rabb

Anonymous said...

hahahaha...
dlm bku mne ko taip blek nih...

anismelon said...

kak umi:mudah2an anis leh jd anak yg bik..yg xtarik ayah ke tempat toh..xtahu la bile leh jd anak yg baik toh..insyaallah one day..amin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...