Thursday, September 29, 2011

Owh Cik Pacat..

Salam..sihat semua??hope sihat lah ye..huuuu..pagi tadi aku pergi buat ujian burung walit lagi..adesssss..ujian pertama dekat dalam hutan getah..okek la..ujian yang kedua nie..kat sawah a.k.a bendang kate orang Kedah la kan..nie sawah nye..(aku bukan potograper professional..ngeee)..malang sungguh nasib kuh hari nie..


huuuu..dah kat bendang..pagi pagi..okos le basah kan..berembun..elok elok aku tengah menikmati panorama sawah..aku rase ade benda menguit nguit kat kaki aku..sekali tengok pacat..uwaaaa..menjerit sakan aku..dengan kadar segera aku buang and selangkah kehadapan aku bejalan sebelah kaki aku termasuk lubang pulak..adesss..makanya jatuh la aku..basah abis seluar seluar..nasib lubang toh ade air..kalau ade ular..naye je haku..


konon dah selamat dari pacat..rupe nye panjat lak lagi seekor..sekali masuk dalam kereta aku rasa macam tak sedap je..selak selak kaki seluar rupenye lekat jugak seekor kat kaki..sedap dye dapat hisap darah aku..selalu kalo kene gigit pacat lepas toh kaki kite jadi gatal kan..ini idak pulak gatal..huuuu

p/s:len kali pegi bendang pakai kasut puachukang ye anis..haishhhh..nie semua pacat punya pasal..

20 comments:

rara pinkmafia said...

heheheheh tapi takpe anis.pacat isap darah kotor.

Bro ahmad said...

suka pegang pacat lepas tu jentik2 dia hmmm..cantik anis ambik gambar..terpegun sekejap tengok sawah padi tu.

Kathy Tuah said...

penah jugak kene hisap pacat..cis!

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

abg rasa pacat kecik ckit dr lintah. :) tp dua2 sama je isap darah.nsb baik x masuk sawah terus.klu x bergelumang la dgn lumpur dan lintah.

eyryn said...

hadoii. . ryn bace jewp dah rase nak pengsan :)
haha. .fobia laaa !

siti kektus said...

kenapa tak akek gambar lepas jatuh kak? hehehe gurau jek


eeww. kite tengok lintah sama pacat pon dah geli. nanti, kazen nak ajak buat rwatan lintah, tak tau lah boleh tahan geli ke tak. hukhuk

ArulchelseA said...

lama dah tk nampak pacat..rindu pulak..dulu penuh pacat masa main kat sawah..ngan linth2 ikut.. kih kih kih

Salwa said...

eeww...geli.geli.

lieya_idlia2307 said...

eii geli ler anis..kalo lieya la dah lama lari jauh2 memang tak mo masuk sawah tu heheh

ctk said...

eiiii...benci pacat..

cik najihah said...

kalo sy ni kak dah nangis da..geliii

syieda_joy said...

hihihi xpe pacat..jangan lintah..hihihi..^_^

syieda pun takot gak..geli..hukhuk

Saiazuan said...

huhu dah bosan tgk sawah padi..

dzafira said...

Anis, mmg tak rugi pun kalau pakai kasut puacukang tu... huhu... Fira penah sekali kena gigit dgn pacat.. huhu

dzafira said...

Cantik la pemandangan yg anis snap.. Mcm photographer professional... :D

iMBobo said...

bestnye kalau dapat pergi bendang ni, cantik je nmpk..tp takut nak masuk,sbb takut terpijak pak panjang hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

pasni sapu dlu mopiko kat area mana2..

bkn stkt nyamuk,pacat pon xnk pnjt rasanya..hehe..

p/s: bendang tu mcm kat kg yui aje..rindunya kg..

SweetLikeWhat said...

aaa sangat ngeri tengok pacat..huhu

aimie amalina said...

hehehhehe
ngeriiiiii je kan
huuu
aiyooo
x pe pengalaman kan
heee..anis..cntik je swh padi tu mie tgk
heheheh
ada bakat gak ni jadi potograper =]

[sutera kasih] said...

eeeeeee pacatla..anis buat ujian burung walid ke? walid gold yg dlm iklan slalu tu hehe


sorry anis, lama tak jenguk anis kan? rindu huhu..ada problem blog cket aritu hhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...