Wednesday, September 7, 2011

Sahabat..Kawan..Teman..Apa Ertinya??

Morning all...ape erti sahabat pada korang erk??adakah sahabat toh kawan yang hadir masa kita senang je..atau pon kawan yang hadir masa mereka kesusahan..hurmmmm..

pada aku..SAHABAT toh besar maknanya..aku ada ramai kawan tapi SAHABAT..ada dua tiga je..kawan..kawan yang bila susah tercari cari bila senang dilupakan memang sangat ramai..(untung kan aku punya kawan macam nie..korg ada??kalau ada kita sama sama untung)..nak buat macam mana kan..kite tak boleh nak paksa orang untuk hargai..kenang..balas..ape yang kite buat..nanti jadi tak ikhlaskan..so..LU PIKIR LAH SENDIRI..

tapi..untuk diri aku sendiri..aku sebolehnya nak jadi KAWAN.. SAHABAT..TEMAN..SEJATI..macam nie..
even aku hanya diperlukan..dicari dikala kesusahan..

p/s:Kita tak boleh paksa orang untuk suka kita..hargai kita..balas apa yang kita buat..so buat KAWAN..SAHABAT..TEMAN..kalau rasa tak malu..buat buat lah selalu..mudah mudahan bahagia dunia akhirat..

24 comments:

Bro ahmad said...

kawan senang nak cari anis tapi sahabat sejati amat sukar hmm...anis lawooo dodol ngeh3

SoLy SoLicious said...

sahabat ketawa ramai yg datang..
sahabat menangis ramai yang lari..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

kwn mmg mudah nak cari..tp shabat susah utk dicari..

siti kektus said...

nak kawen. eh2. bukan2.


nak cari kawan yg susah senang bersama, bukan masa nak datang, tak nak buang macam tu je,. hukhuk

Acik said...

bertuahlah sesape yg punya sahabat sejati ...

SweetLikeWhat said...

kawan gembira senang sangat nak dapat..kawan susah 1 dalam 1000 kot..

lieya_idlia2307 said...

gtu la kan anis..memang susah kita nak jumpa orang yang btol2 ble ada tyme kita susa n senang...

rara pinkmafia said...

baru-baru ni kwn baik akk yg dh putuskan hubungan kwn kami dh msg akk balik.sgt hepy rasanya.

[sutera kasih] said...

susah nk jumpa sahabat sejati..sgt susah..kawan mmg senang nk cari..

cik najihah said...

nak cari kawan yg betul2 "KAWAN" mmg susah..nak cari kawan yang hanye name kawan bersepah

aimie amalina said...

weeee
betoi tu anis
huuu
nak jadi cam dlm gambo comei tu gak
xpela..owg nak gunekan pon
tapi ttp nak jadi yg terbaek kan!

Ku Azhar said...

kita kwn :p

Aku DaN SeSuAtU said...

sahabat yg sentiasa ada tika gembira dan sedih

sergeant keroro said...

teman sejati sukar dicari

myhatiku said...

tak semua org suke kite,tak semua org kite suke..hargai lah sahabat yg ade walopun hnye beberape..:)

can i be ur pillow..aha

msredcheesecake said...

Pernah ada sahabat, skang da takde...tinggal teman je....sayag jugak...

cart kartika said...

kawan baik sukar dicari.. hargailah orang lain sementara mereka hargai kita..^^

Niena Pengembara Ilahi said...

nk cari sahabat sejati cukup susah

Saiazuan said...

kwn sebenar akan ada bla kita jatuh

kotak bulat said...

harap ada kwn sejati.. :)

ArulchelseA said...

caci.. puji.. kawan.. lawan.. kita tetap terima...

Fad said...

berkawaan dgn sorg sahabat yg tersgt rapat..selama setahun lbh..rupanya dia seorg penipu..10% yg kuar dr mulut dia je betul...kecewa

Cik Azizah said...

kaulah sahabat kaulah teman..InsyaAllah..

iMBobo said...

kekadang sahabat pun boleh tikam sahabat yg lain..pelik kn?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...