Sunday, May 29, 2011

Barbican??haram diminum...

upssss...sape pernah minom air nie??hurmm..dalam berite hari nie mnegatakan air yg dikatakan halal nie sebenarnye haram sebab mengandungi alkohol pada kadar melebihi jumlah dibenarkan syariat..uhhhh..macam macam dunia sekarang en..macam macam cara org na sesat kan umat islam..air nie diyakini halal sebab air nie dikilang dan diimport dari negara Islam di Timur Tengah.islam same islam kot..huuu..

aku xpernah lagi la cube..xpernah terngin pon..lagian kalo kite menganggap and terniat dalam hati yg sesuatu toh meneyerupai yg haram..haram kan kalo kite minum..aku pernah la cakap mcm arak..halal ke benda nie..huuuu..aku jenis xkan cube kalo benda toh aku nampak seakan akan haram..yg kite xnampak pon belum tentu halal..nie yg kite nampak en..nie sumber dari metro okek..more detail..sile lah layari...klik klik sini..Harian Metro On9..

 Ketahuilah, Baginda Rasulullah pernah bersabda yang bermaksud:

"Sesungguhnya yang halal itu nyata dan yang haram itu pun nyata, dan di antara keduanya terdapat perkara-perkara yang kesamaran (syubhah), yang tidak diketahuinya oleh kebanyakan manusia. Maka barangsiapa memelihara (dirinya) dari segala kesamaran, sesungguhnya ia telah memelihara agamanya dan kehormatannya. Dan barangsiapa jatuh ke dalam perkara kesamaran, (maka) jatuhlah ia ke dalam (perkara) yang haram.” (H.Riw Bukhari dan Muslim)."
p/s:bagi yg pernah minum toh..hurm cube cube la berhenti..banyak lagi air yg leh diminum..mcm makanan yg aku makan jugak..nampak halal..tp kite xtau kan..so tunggu jela fatwa yg akan dikeluarkan nanti makanan and minuman ape lg yg haram..

14 comments:

Dayana Aj said...

air ni ke yg masuk paper tu ?!tertanya-tanya gak air ape.. thankz 4 info ea :)

anismelon said...

@dayana:kalo ikut kan kat paper toh..air nie le..pernah ke minum??huuu..

welcome..ape yg anis dgr..bace..anis kongsikan..beware yup..

Cik Azizah said...

hish..baik xpyh la minum..air kosong lebih bkhasiat...
nmpk pon mcm tak selamat utk diminum pon..huhu

anismelon said...

@cik azizah:tawu xpe..berdosa kan kite minum if kite sangsi..huuu..

so tok keselamatan..minum air masak or air air yg dibuat sendiri..weee..

Dayana Aj said...

x pnah minum :)

anismelon said...

@dayan:gud gud..minom air lain yup..heee..:)

cik azeya said...

xberselera langsung nak minum. geli.

huhu

harrazdani said...

nasib baik tak pernah minum.....huhu...

miss.Addin said...

ohh baru tahu . HUHU tapi tak pernah minum la.

thanks ! :)

anismelon said...

@cik azeya:huuuu..xpyh le minum air lain bnyk..:)

anismelon said...

@harrazdani:ehe...bgs bgs..air lain banyk leh minum en..:)

anismelon said...

@miss addin:xpe..kite same same xtau..so dah tau jgn le minum erk..:)

eintan nurfuzie said...

ADUH..AKAK PERNAH MINUM DULU..MS 2 KT EKSPO MAKANAN HALAL..AMCAM NI...

anismelon said...

lantak..xtawu..ayob akak..hehehe..kat pesta makanan halal pulak toh..adeh..

xpe kak..lps nie jgn minum lg..bnyk g air yg sedap lg berkhasiat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...