Monday, May 16, 2011

Segmen:BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

Santai Bersama BEN ASHAARI

salam sume...na join segmen abg ben nie sebelum pukol 12....kalo na join same klik klik sini...BICARA CINTA..

segmen kali nie abg ben mengutarakan soal cinta sekali lagi...beliau suruh bg pendapat mengenai DUNIA PERCINTAAN..hohoho..i like..suke beno na cakap soal percintaan..bg aku..percintaan toh indah kalo dua dua belah pihak saling memahami and saling bertolak ansur..mcm aku cakap before nie kat lam entry aku..GIVE AND TAKE..tp aku tukar suka suka hati ke..GIVE..TAKE..AND GIVE ME BACK..rajin rajin klik klik sini yup...HUBUNGAN DUA HALA..

hurm kalo soal bercinta dahulu or bernikah dahulu..hurm..aku rase..nie pendapat aku sendiri la..aku nak kan cinta selepas kawin..sebab ape??kalo aku sendiri aku dah penat dgn cinta sebelum kawin yg xkemane..and rate rate aku tengok org org sekarang buat cinta nie mcm permainan je..ala mcm makan gula gula getah toh..bile hilang rasenye kan org buang..tengok kat status fb pulak..hari nie in relation..esok complicated..esok lusa single..nie namenye cinta erk??toh yg aku leh simpulkan tentang cinta sekarang..

and pendapat aku gak bercinta sblm kawin...kalo bercinta kejap kejap..dalam 5,6 bulan then terus kawin pd aku lg better dari couple 5,6 tahun..sebab ape tau..ko dah couple 5,6 tahun..ko na kawin tok seumur hidup..xjemu ke??wahaha..tp ramai gak kawan kawan haku yg coup bagai na rak..4,5 tahun..kadang jeles gak kn..tp xkemane pn..at last putus..buang mase 4,5 tahun..nie pendapat persendirian aku la yup...tp dgn syarat ko kene la berkawan terlebih dahulu..then declare couple 4,5 bulan..baru decide tok kawin..jgn le knl and couple 2,3 bulan terus kawin..tp ade gak yg bahagia..and ade yg x..sume nie penah jd dalam kehidupan aku..so nie pendapat aku secara personal..huuuu..org cakap xkenal maka xicnta kan..so kenal lah dulu..kenal sebagai kawan..bukan sbegai couple..then kawin...bercinta la puas puas..weee..

p/s:abg ben..terimas sbb kasi anis membebel...:)

15 comments:

MissNadh said...

kan..haruslah becinta kejap then kawen..manis die tak hilang lagi..besh nye kalau dapat camni..:)

anismelon said...

@missnadh:harus lah..penat la becinta lame lame then xkwin..buang mase pon satu hal..heee..

sangat best kalo dpt jd mcm nie..and sangat best kalo hati kite yg still muda nie terlindung dr jatuh cinta..:)

miRa'e said...

betul, bercinta lepas nikah lebih indah dan dpt elakkan maksiat kn :)

anismelon said...

@mira'e:yupi yupi..betul toh..kalo bercinta lepas nikah baru la betul leh cakap.."sy cinta awk pai mati.."weee..maksiat pon terhindar..

Unknown said...

jam 12 waaa dah tak sempat Ahmad join contest ni lumayan

http://trioseposen.blogspot.com/2011/05/kenangan-pahitku-contest.html

anismelon said...

@ahmad:weeee...lupe mau ajak td..heee..sowi sowi..

apelyna said...

ajal maut dtgn tuhan . klu dah jodoh, kapel sehari pun cukup, haha. propose terus. .

aizamia3 said...

yang penting hubungan tu direstui kedua belah pihak..

bercinta bagai nak rak tapi tak kahwin-kahwin pun letih jugak.. yang penting tidak melangkaui batas agama..

Cik Puan Kocik said...

Cinta tu subjektif sangat.

Bercinta sebelum dan selepas kahwin ada pro dan kontra yang tersendiri. yang penting bagaimana kita manusia ini mengendalikan cinta dan kasih sayang yang ada

alynn M said...

semua ni bergantung pada jodoh kan. huhu ada yang bercinta dgn org lain. tunang org lain, akhirnya kahwin dgn orang lain. T____T

anismelon said...

@wan zuliyana:hurm btl btl jgk..kalo dah jodoh xkemane..xpyh over..biase biase sudah..:)

anismelon said...

@aizamia3:btl btl..kalo xde restu..cinta la lame mne pon xkn kmne..huuuu..:)

anismelon said...

@cik kamoo:yup..cinta toh sub..bnyk jwpn tok cinta toh..ckp sal cinta xkan pernah abis..:)

anismelon said...

@alynM:yup btl..even toh dah ditetapkan..tp kadang jd geram..yel cinta org len..tunang org len..kwin ngn org len..huuuu..:)

wanie misa amane said...

setiap pasangan mempunyai pengalaman percintaan yang berbeza-beza dan cuma pasangan tu je tau isi hubungan mereka kan ?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...