Wednesday, May 18, 2011

Tomyam bujang

Salam..ehe..ari nie bermula lah hari aku sebagai miss.lonely..weeee..sedey sedey..memandangkan aku sorg sorg..mmg x lakan aku na kuar makan sorg sorg..so aku masak je..na kuar pon makan sorg sorg..malas+segan..msk sudah..rini aku masak ape tau..weeee..aku wat tomyam..tomyam org bujang..hehehe..nie la tomyam air tangan haku..macam xsemenggah je..weeeee...lantak situ..janji aku xlapo..weeee
bahan bahan tok tomyam haku nie..

ayam bahagian dada
fish ball
carrot
kobis bunga
cendawan tiram
cili padi
serai
daun limau purut
bawang besar
kiub tomyam knor
pes tomyam

masuk kan air dalam periuk..rebus ayam terlebih dahulu..selalu aku masuk kan sekali kiub,pes and serai..aku rebus dulu bagi air dye kering sikit..baru rase meresap lam ayam..(nie mak gud kat poli aku dulu yg hajo)..then dah mendidih..masukkan daun limau purut,cili api and bawang besar..biarkan dalam beberape min then masuk kan sayur tadi..renih kan beberape min..then tutup api..xpyh lame lame sangat..nanti lembik lak sayur sayur toh..and siap...tara..tomyam haku yg xsemenggah..weee..
jemput makan..tomyam+indocafe panas..sedap..ngeee

p/s:tomato lupe beli..putik jagung lak ade beli..tp lupe na simpan lam peti ais..so aku xbuh putik jagung dalam tomyam nie..aku buh dalam tong sampah je..weee..jadi la nie..name pon tomyam bujang..weee..

10 comments:

Unknown said...

sedap.... celur atau masukkn mee hun.. jadi la mee hun tom yam.. hehe..

Ce'gu JAERA said...

makk aii... macam terliur tengok Tom Yam ni.. nyum nyum... Sy suka pempuan yg pandai masakk.. ngehehe,.. Salam kunjungan ya...

anismelon said...

@saya yana:ngeee.tom cengginie pon dikatekan sedap..weee..xreti na wat tomyam yg mkn ngn meehun..selalu wat fail..xsme cm kt kedai..hehe

Unknown said...

nak tomyam waaaa belum makan malam lagi ni,,,sob,sob,sob

anismelon said...

@gen2merah:tomyam hentam je pon..weee..tomyam org bujang@malas..wee..suke erk..nanti kwin ngn chef ye..heee..:)..:p

anismelon said...

@ahmad:mai la dtng sini..ade lebih lagi nie..weee..ingt na bwk ke besok..hahaha..:p

Unknown said...

bujang pun bujanglah, janji ngap masuk dalam mulut.. hakhak.. :)

anismelon said...

@nica:tawu xpe..janji perot xberdangdut kelaparan mlm mlm udah..weee

nabila faryzza said...

eceyh! dah boleh kahwin dah tu. dah ada calon belum? hehe :)

anismelon said...

@nabila faryzza:hahaha...kawin ye,,ngeri bile berstory sal kawin..ngeee..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...