Monday, May 30, 2011

cara lelaki kawal perasaan

Wahai girl girl..jom hapuskan air mata mu..Jom bace nie wahai girl girl yg patah hati..ditinggaalkan..dilukai..disakiti..jom kite belajar kawal perasaan kite dari lelaki..okek..look..

1) Lelaki tidak pernah rasa simpati pada diri mereka sendiri. Kalau mereka putus cinta, tidak pernah terbawa-bawa dan bila bertemu kawan, bertanyakan teman wanitanya,dengan selamba mereka jawab ''Oh, aku dengan dia dah putus.'' Kemudian mereka berlalu minum teh tarik. Berlainan pula dengan kite. Kite lebih banyak menjawab, ''Tolong, jangan tanya pasal mamat tu lagi!'' 


2) Lelaki melihat masalah utama ialah kehidupan mereka. Bagaimana nak teruskan kehidupan, nak cari kerja dan sebagainya biarpun hubungan cinta sudah putus. Kite pulak lebih memikirkan 'hubungan percintaan' kite yg terputus, kenapa mesti jadi begitu!..urghhhh..tensen je..lelaki??jgn harap la na emo mcm kite..


3) Pada lelaki ada gf, satu bonus. Pompuan pula merasakan mesti ada teman lelaki, kalau tidak hidup tak lengkap...yeke..huuuu..no komen.. 


4) Tanpa teman wanita, lelaki memikirkan tentang kerjaya, sukan, keluar dengan teman dan mendengar muzik. 


5) Bila putus cinta, lelaki anggap gadis itu tidak sesuai untuknya dan dia tinggalkan gadis itu untuk cari gadis yang lain. 


6) Lelaki tidak suka membincangkan isu peribada kerana tidak suka merosakkan emosi, hingga ada ungkapan , 'lelaki tidak suka mendengar dan pompan tidak tahu baca peta.' 

7) Lelaki berani bersumpah yang mereka tidak kecewa ditinggalkan teman wanita, walhal mereka sebenarnya sedih dan terluka. 

8) Lelaki tidak menangis macam budak kecil kerana mereka tidak pernah bersimpati pada perasaan. 

9) Lelaki tidak menganggap putus cinta satu truma atau sejarah sebaliknya pompan merasakan ia truma dalam hidup mereka..siap dgr lagu trauma lagu kumpulan elite lg..

p/s:so gul gul sekalian..kalo mereke bleh kenape kite x..jom la kite jd cam dorg..ego yg xpernah berakhir..

16 comments:

Freaky said...

lelaki memang rumit. x caya ? jom baca entri kat bawah :P

Bukti Lelaki itu Rumit

anismelon said...

@freaky:huuuu..tau dah laki mmg rumit..bile dye kte xnk..xnk la..jgn dtny lg knp xnk..huh..:p

Scya Lollita said...

uihh .
haha nice .
suka .
mmg lelaki ^_^

Bro ahmad said...

betul2 memahami hati budi seorang lelaki,,,fuhhh

bahiyahaziz ; said...

lelaki ego..itu yg pasti..

anismelon said...

@scya lolita:huuu...betul kan lelaki cm nie..so y not kite pon cm nie..heee..tenks erk sudi bace..:)

anismelon said...

@bro ahmad:bukan memahami..tp pengalaman mengajar ku erti kehidupan..wah..hahaha..:p..poyos..

anismelon said...

@bahiyahaziz:yup..laki mmg ego..so jom la kite belajar dr dorg..heee..:)

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

tu l...kdg2 respect gak kat lelaki sbb diorang pndai cover masalah....sbnrnyer lelaki nie laki bnyk masalah bnding pompuan..lagi2 yg dah kawen.. :)

anismelon said...

@cikduyung:heeee..btl btl..kadang kadang kite fikir dorg xde perasaan..tp sbenarnye bukan xde perasaan..tp dorg mls na fikirkan..bnyk lg yg pnting dorg na fkr..huuuu..

kAmi dAn mEreKa said...

banyak je yg lelaki tak tau pasal pompuan, n pompuan tak tau pasal laki, kan? huhu

tapi, bila putus cinta mmg perit wo, makan dalam, sob2,

anismelon said...

@kami dan mereka:huuuu..tawu xpe..kite je terkinje kinje na tau sal dorg..faham dorg..dorg ape pon xkisah sal kite..

tawu xpe..toh sal bile pts kite menonggeng sbb kite terlalu sebok hal dorg..

jaya jr said...

kadan-kadang sebab pempuan jugak lelaki tak boleh nak lepak ngn member2 beriadah,tengok bola kat warung mamak..huhu

anismelon said...

@jaya jr:yeke..huhu..tp kalo dah hari hari pai xde mse tok gul toh cne plak..haaa..and perempuan even sibuk cne pon sngup kate xsibuk sbb lelaki toh xleh na beralah..haaaa..

nelly said...

sangat setuju !
sebab kan , ex nelly dah clash dengan nelly , rilex je carik gf lain .
padahal Nelly ni dah trauma ..
kadang2 rasa cm nak sumpah seranah dia je ~

anismelon said...

@nelly:huuuu..tawu xpe..wat mcm xbersalah je..xde perasaan langsung..thats y org ckp laki nie bnyk tanam tbu kt bibir toh..weee..mulut manis..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...