Sunday, May 15, 2011

Contest:Aku Ingin Berubah


morning..salam ahad sume..hurm aku na join contest nie ari nie..aku tau sal contest nie dari blog nie ha..frame and lenses..contest nie dianjurkan oleh cik Muslimah Optimis..memandangkan ari nie aku xde wat pe pe kan..so aku mengejoinkan diri..more detail bout tis contest..klik klik sini..AKU INGIN BERUBAH..

okek..hurm..ape yg korg faham dengan konsep berubah erk??yg aku faham berubah nie ade dua..iaitu berubah dari jahat ke baik or dari baik ke jahat..tp yg aku nak untuk diri aku sendiri..biarlah dari jahat ke baik..dari baik menjadi yg lebih baik..sebab xde org yg perfect dalam dunia nie..aku selalu cakap yg aku nie xcukup sempurna tp aku cube tok jd yg lebih sempurna..xsalahkan

okek..aku nie org nye biase biase je..same cam remaja remaja lain..yg selalu leka..alpa dgn keduniaan..and yg xlepas dari kesilapan..tp aku bukan yg mudah melatah..aku xkan biarkan diri aku terus hanyut dengan silap yg same..aku nak berubah..aku join contest nie bukan sebab na salahkan sape sape or memalukan sape sape..xsama sekali..sekadar tok renungan bersama..

okek..hurm hari nie 15/5 genap 7bulan aku break okek..berjaya gak aku menabah kan hati nie..hurm..lepas aku break..aku dah tekad xnak ade commitment lg dgn lelaki wat mase nie..so far aku berjaya..aku berjaya menabahkan hati nie berkat nasihat kawan kawan..tenks pd kawan kawan aku yg sudi dgr cite bodoh aku setiap hari okek..every single things about my stupid love..aku kuat sbb korg..

aku terlalu leka mase aku couple..so bile aku break aku agak menonggeng..tp aku bersyukur sangat sebab aku tau aku xkeseorgan..aku masih ade family..kawan kawan..dan yg paling penting aku ade Dye..Allah..even berkali kali aku jatuh mereke xpernah buang aku mcm ex buang aku..and aku bersyukur sangat sebab aku bukan seorg yg mudah melatah mcm sesetengah pihak..kesakitan..kekecewaan yg aku rase mendekatkan lagi diri aku dgn Allah..aku harap nie akan berterusan..amin..aku xnak leka lagi..aku harap aku akan terus diberi pertunjuk..terus diberi peluang untuk merasai kemanisan iman toh..aku banyak dah wat salah..esp kat ayah aku..sebab sorg lelaki aku tipu ayah aku..hanya kerana sorg lelaki..(aku xsalah kan dye..tp salah kan diri aku sendiri yg bodoh)..bile aku ditinggalkan..aku ingat balik ape yg aku buat kat ayah aku..aku rase sedih sangat sangat..aku xnak ulang salah yg same..aku happy ngan life aku sekarang..life aku ngan family and kawan kawan aku..

p/s:MO..anis xtau na story cene lagi sebab anis dah pernah wat entry yg lebih kurang cam cik MO nie..anis wat entry etry cam nie sebab anis menyesal dgn perbuatan anis..anis na berubah and anis rase selama 22thn anis hidup nie la kesalahan anis yg paling besar..tipu ayah sebab lelaki..even ade bnyk lagi kesalahan yg anis buat tp perbuatan nie la yg wat anis rase paling bersalah..jahat kan anis nie..kalo MO rajin leh singgah singgah entry anis yg nie..
kat sini ade la anis cerita sikit sikit sal kesal..perubahan..

SATU CERITA UNTUK DIKONGSI BERSAMA..

9 comments:

najihahfara said...

gud luck dear :)

myzziema said...

hmm tabahkan hati ye sis. setiap org tak penah terlepas mlakukan ksilapan.

anismelon said...

@cik najihah:tenks dear..:)

anismelon said...

@myz:heeee..tenks..anis dah kuat dah skang..xmo sedey sedey lg..

btl btl..semua org xlepas dr kesilapan..yg membezakan kite ialah sedar and xsedar je silap yg kite wat toh..:)

Unknown said...

salam,
kak anis ni cepat je contest2 ni hahaha,,,d...nnti cuba buat ya

anismelon said...

wahaha..bukan cepat la..mengisi mase lapang je lorh..join le if free ye..

msredcheesecake said...

Alhamdulillah ada niat nak berubah ke arah kebaikan, dan ada usaha. Msred ni adA niat je usaha tak jugak buat.doakan msred ya. Nak berubah gak....

anismelon said...

msred:ekeke..dah 7bulan kot..dah berjaye merubah keadaan..weee..pokok pangkal diri sendiri..heee

jom same same kite berubah..heeee..

Muslimah Optimis said...

ermmm..sebab tu ada istilah cinta itu buta.. disebabkan pasangan kita sanggup buat apa saja.. tapi itu kan pasangan yang bukan halal bagi kita.. alhamdulillah anis sedar dengan kesilapan anis pada ayah..semoga kita ters istiwamah dengan apa yang kita lakukan..

terima kasih sudi join.. sebarang update terkini akan dmaklumkan di Laman MO..tq

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...