Thursday, May 5, 2011

perlu ke berkawan sebelum bercinta??

ehe..kenape sy selalu gagal dalam bercinta??sy dah setie..sy dah jujur..sy dah segala galanye..tp sy still gagal dalam percintaan..still xbahagia..sy jahat sangat ke..sy xlayak untuk dicintai ke??...huuuu..pernah xkorg korg tanye mcm nie..mesti pernahkan..jgn tipo la..aku pon pernah and selalu je tanye soalan gini..weee

perlukah berkawan dulu sebelum bercinta?
ikut pengalaman aku yg banyak lah sangat nie..perlu kot berkawan sebelum bercinta..selalu org cakap.."xkenal maka xcinta.."kan..so better kenal..kawan dalam 4,5 bulan baru decide tok bercinta or x..jgn la plak kao baru putus 2,3minggu kao gatal gatal na bercinta.."bercinta" okek..bukan "merisik".."meminang" and so on..hoho..sebab aku xpernah berkawan..berkenalan terlebih dahulu la aku selalu kecewa..pai Mr.Isaac cakap ape tau.."anis..jangan ulang kesilapan yg same..kesilapan yg kite pernah buat dulu"..kesilapan ape toh..bukan kesilapan yg ngarot ngarot okek..tp kesilapan tidak berkawan dahulu sebelum bercinta...aku salute kat dye..skang kan dye just berkawan..dye dah xterburu buru buat keputusan and bercouple..sbb bile kite bercouple mean kite memberi harapan kat org..pas toh bile kite dah bosan kite dengan senang lenang ckp.."jgn berharap kat sy lagi.."so selfish..

 bolehkah jatuh cinta tanpa berkawan?
hohoho...boleh kot..weee..toh aku la..dulu aku selalu cm nie..tp aku jadi camtoh sbb aku kesian..atas dasar kesian lame lame bertukar menjadi cinta..mane xkesian..kalo masing masing bawak cerita yg sedih sedih..yg aku.."ish ish..kesian..xpela..walau terpaksa sy terime.."budus la kao anis!!!..so bercinta tanpa berkawan nie depend pd org toh la..kalo boleh go on..tabah mcm haku..selamat mencube..weeee..tp berdasarkan pengalaman aku..better kawan..kenal hati budi each other dulu..okek..

pernah dengar nie x.."kadang kadang hubungan persahabatan toh boleh berakhir dgn percintaan..tp percintaan xselalu berakhir dgn pershabatan"..betul x??stuju x??
aku setuju..dari sebuah persahabatan boleh membawa kepada hubungan percintaan..tp percintaan xselalu akan berakhir dgn sebuah persahabatan..sbb xsemua percintaan toh berakhir secara baik..salah seorg mesti secara terpakasa and terluka..maybe bagi yg memutuskan tidak berasa ape ape..tp bagi yg diputuskan??so agak susah and take time la tok bertukar dr cinta ke sahabat..mcm aku sendiri..mmg take time..bile sampai satu mase nanti aku dah leh anggap dye sebagai sahabat..aku akan bersahabat selamanye..mcm aku ngan Mr.Isaac nie..tp aku xtolak jodoh k..

p/s:Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi . Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan . Tanpa persahabatan , percintaan akan berakhir . Tetapi tanpa percintaan , persahabatan boleh kekal

8 comments:

Kak Sam said...

Perlu ke? tak kut.
Apa pun tepuk dada tanya hati

anismelon said...

xperlu ke sis??betul erk xperlu..hohoho..tp bkn sbb xkenal ke selalu kecewa..heeee

cik najihah said...

tapi bg sy perlu ..
huhuu sebab nnt tersilap pulak

anismelon said...

ehe..toh la sal..bagi anis pon perlu..xkenal maka xcinte..chewah..mcm buat pon..weee

Raja Syakirah said...

kadang-kadang manusia ni pandai menyorok perangai nya. Kiera rasa dah. padahal dah kenal satu sem sebagai budak kolej, satu intake dalam rotu, satu kompeni lagi.. tapi bila bercinta, nauzubillah, perangai dia lain sangat. layan macam kain burok. first month je bahagia. lepastu.. hump.. dia buat macam sampah T___T

anismelon said...

hurm betul jugak..berkawan and bercinta xsame..kawan,kawan la..lantak la na wat ape pon..na msg msg..xna udah..tp bile dah couple..lain pulak jd nye..sbb dah jd bf/gf kite msti la kite care...selalu gitu la..bile xdpt..nak..nak..bile dah dpt tah ape ape dibuatnye

noTTy me! said...

b'kwn 2 indah lorh..
hurm..
4 me larh..
xnk brcnte lagik ckg..
byk lagi bnde y na dikjr..
huuu ^^

Maisarah Azmi said...

thanks bagi pendapat cam nie.. xtaw keputusan yg dibuat nie tepat ataupun tidak.. tp sarah pegang pada kata2 akak hanis, kalau boleh go on, kalau tak tak perlu teruskan lah kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...