Monday, May 23, 2011

review nur kasih

salam..seperti yg aku plan kan..semalam aku pg tengok Nur Kasih kat TGV Ipoh..huuuuu..aku sangat sangat excited na tengok before nie..so tercapai la jugak hasrat aku okek..huuuuu..hasrat tercapai toh okek la..tp...yg aku harapkan cerita nye best..sbb yg episod nye best...aku suke..tp yg movie nie...hurm..bagi aku la..xberape na best..okek okek je..

pendapat aku sendiri..mcm xda motif..and tergantung semuanye..pg Jordan..buat ape..bercuti..tp xde penyelesaian pon..yg mase keretapi dorg naik terbalik toh..yg Adam ingat Nur dah mati..sekali Nur leh pangil.."abg..."..sambil landing..ape kejadah..org slow motion la..nie xpasal pasal dari terlantar mcm org mati leh landing..org lam panggung semalam sume bising bile tibe tibe Nur landing..pai ade yg cakap cerita kartun ape nie..

yg pasal bukak tempat mcm pusat akhlak toh..okek..tp xde kesudahan jugak..tergantung..sudah nye mamat toh mati..derma jantung kat Adam..Adam pon mati..ju??xde kesudahan..insaf ke ape..tp aku suke part yg mase Adam cakap soal sayang toh..si mamat cakap


"bro..sayang toh ade banyak maksud..ade syg banyak dan syg sikit..cam ne kalo aku bg syg toh sikit je.."


adam jawab.."kalo sikit syg yg mamat beri sikit la imbal balik syg yg mamat dapat.."weee..lebey kurang gini la ayt nye..


tp yg sikap ustaz toh..aku xberape na suke..aku setuju kate Adam toh..kite na suruh org berubah kene la secara rela hati dari org toh bukan paksaan..sikit sikit..bukan boleh sekali gus..sekurang kurangnye ade sikit perubahan dr xda langsung..aku sokong cara Adam na bantu dorg..


 kalo dari segi cinta..kasih sayang..mmg la terlalu romantik..like sangat sebab nampak sweet sangat Adam and Nur toh..mase Adam tau Nur pregnant..mase cincin kawin Nur hilang..Adam sungguh sungguh na cari balik..

and yg pasal Nur..Aidil ketika tua toh..aku mula xfaham..aku tertanye tanye ape semua nie..rupe nye dorg dah tua and Aidil menceritakan balik semua kisah Adam and Nur yg Adam tulis sebelum dye na mati toh pd Nur yg hilang ingatan..huuu..cerita nie sebenarnye imbas kembali ..hohoho..pic..view..cantik cantik and menarik semua..


kalo na tau lebih lanjut sile sile lah tengok yup..cerita nie mengajar kite erti kesetiaan..cinta..kasih..sayang..kesabaran..tp dari segi kesabaran toh melampau sangat paikan dari awal pai akhir xde kegembiraan tok dorg..sedih manjang..and ending mati..hilang ingatan..
p/s:ape ape pon..aku sangat suke tengok Tiz Zaqyah bertudung..nampak suci sangat muke dye..hope one day pintu hati Tiz akan terbuka untuk bertudung and jadi mcm Nur and mendapat Nur mcm Nur Amina..

6 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hehe,jpg nak wat entry pasal cter ni gak..

owh..tgk smlm ea..

sure ramai kan smlm??

sobri yaacob said...

wah..ramai org wat entry pasai critanur kasih ni... x sbar nak tgk crita ni :)

Unknown said...

lepas tengok citer tu,kita komen pulak hahahaha

anismelon said...

@nuyui:hehe..aah tngk smlm..ramai..pnuh panggung..kteorg pon xdpt duduk sekali..duduk jauh jauh..

ape komen anda??best ke..weee

anismelon said...

@sobri:huuu...sile sile lah tengok if na tau cerite selanjutnye yup...heeee

anismelon said...

@ahmad:dah tengok belum..kalo belum g tengok cepat..rini kompom xramai org..weee..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...