Monday, May 30, 2011

Segmen:DOA KU BUAT MEREKA

Santai Bersama BEN ASHAARI
aku na join segmen abg ben nie..ape pulak segmen beliau kali nie..huuu..abg ben yg xpernah kering dgn idea..sentiasa muncul dgn segmennye..okek okek..segmen kali nie bertajuk DOA BUAT MEREKA..buat sape??bukan buat kekasih..buat AYAH and IBU okek..na join jugak klik klik sini..

hurm nie kisah mase arwah mak aku baru meniggal dulu la..biase la kan..baru ninggal..semua jadi celaru..ayah aku lak jenis pendiam sikit tau..ngan family arwah mak pon ayah aku xbnyk cakap..so bile mak dah xde ayah aku jadi segan segan sikit la ngan family mak..ape ape aktiviti ayah aku xna involve..ayah aku selalu bg alasan..keje lah ape lah..tp mmg xdinafikan..sejak mak aku pg..ayah aku jadi cam org hilang arah..ayah aku kan pendiam..so ape ape yg dye rase dye pendam and simpan dalam..so lepas mak aku xde..ayah aku selalu standby..keje Telekom kan..org lain kalau boleh xnak standby..tp ayah aku rajin..bukan rajin..keadaan yg buat ayh aku jadi mcm nie..nie salah satu care ayah aku na elak dari dok umah and bersedih..aku tau ayah aku sedih..cume ayah aku xna tunjuk..

so na dijadikan cerite..satu hari toh maktok aku cakap anak sedare dye wat kenduri kawin and jemput ayh aku sekali..aku cakap and ajak lah ayah aku..ayah aku cakap dye keje..hurm..nie sumpah la aku cakap..aku sejak mak aku xde sume hati org aku kene jage..dua dua pihak..belah family mak..hati ayah..dua dua penting bg aku..pai kan hati aku sendiri aku abaikan..sampai satu tahap aku dah xtahan..aku tercakap cam nie kat ayah aku..

"ayah nie asyik bagi alasan je..bile org ajak je bg alasan..mcm la susha sangat na pg.."

..aku cakap cam nie..aku xde niat sebnarnye..and ayah aku terasa sangat..pai ayah aku cakap


"kalau xpercaye jom tengok jadual dye..ingat ayah tipu sangatkan..jom tengok.."

sumpah xtipu..sangat susah na jage hati kedua belah pihak..tp aku mmg xde niat..kalo ayah aku asyik mengelak nanti ape plak kate family arwah mak..aku jugak xnak dorg mengate ayah aku..aku xsuke..aku tau aku salah..tp salah jugak ke kalo aku na elak dr org mengate ayah aku..hurmmm..

mase nie aku se bersalah sangat..aku dah xtau na wat cene..aku akan rase bersalah sangat bile ayah aku terasa hati..aku amik keputusan..malam toh..aku taip msg..aku na cakap depan depan aku segan..aku taip..

"ayah..kami mintak maaf..kami xde niat na cakap cam toh kat ayah..kami kene jage hati dua belah pihak..hati ayah kami na kene jage..hati maktok..kami xtau na wat cene dah na bagi semua puas hati..kami wat toh salah..wat nie salah.."

ayah aku xreply pon..tp sekurang kurang nye aku lege la jugak sebab dah mintak maaf..hurmm..to my ayah..angah na cakap..angah syg ayah sangat sangat..ayah je yg angah ade..angah xtau la cene hidup angah tanpa ayah..angah sanggup wat pe je demi ayah..angah keje sekarang pon sebab ayah..even angah xsuke ngan keje nie..angah keje jugak sebab ayah dah bersusah payah applykan tok angah jawatan skang..so demi ayah and mase depan angah..angah gagahkan jugak..biar la sebab keje nie kulit angah makin gelap pon xpelah..asalkan angah dah dapat wat ayah tersenyum..and ringan kan beban ayah..

p/s:ayah segala gala nye bg aku..aku memang manje dgn ayah berbanding adik beradik aku yg len..thats why bile abg or adik aku wat something ke..degil ke..aku akan marah..aku sentiasa doa yg terbaik buat ayah aku..moga ayah aku panjang umo..murah rezeki..and happy selalu..amin..

21 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

yer,kt kena jg byk hati kan..

sbr ea.

Firdaus Life said...

Ok la dah minta maaf.. ayah mesti makin sayang kalau minta maaf :)

Cara Wanita Berjalan

anismelon said...

@nuyui:hurm..tawu xpe..tp hati sendiri xterjaga..sbr la nie..heee..

anismelon said...

@freaky:hurm..toh la sal..dah mntk maaf baru rse lege sikit..syg erk..huuu..xtau la makin syg ke x..ngeee

Unknown said...

xpela...dah mintak maaf..maybe die kecik ati ag tu kot....susah nk jage ati orang oo...

anismelon said...

@misz sheyla:hurm..toh la..bukan senang na jage hati org..ade je yg xpuas hati..tp hati sendiri..hurmm..

Unknown said...

salam
bro ahmad nak bagi hadiah kat anis ni
hadiah follower bro yang pertama

http://trioseposen.blogspot.com/2011/05/dutch-lady-vote-rakyat-malaysia.html

sayang anis

Halimatun Sa'adiah said...

agak tharu....

Asrar said...

Ya Allah sayang.. menangis sy baca cerita kamu. Al Fatihah untuk arwah ibu dan insyAllah saya doakan kesejahteraan ayah kamu..

Hidup ini penuh dugaan.. sabar ye :)

! syifa lovera said...

banyakkan bersabar ea ;)
terharu sangat baca entry nih..

anismelon said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sume org ada laku kan kesilapan, yg penting kite sedar dan cpt2 mohon maaf. :)

anismelon said...

@asrar:tenks asrar sebab sedekahkan al fatihah tok mak and doa kan kesejahteraan ayh anis..

hurmm..xpe..anis kan tabah..colourful of life..hadapi dgn senyuman..:)

anismelon said...

@syifa lovera:tenks sudi bace luahan hati anis nie..

anis sentiase sabar..adat lah hidup..:)

anismelon said...

@jiejah gorjes:btl toh..kite manusia biase yg xlepas dr kesilapan..and ape yg kite buat xselalu leh puas kan hti semua org..

tenks sudi bace luahan hati anis..:)

Ca Ezah said...

tabahnyer kamu anis...kalau ca kat tempat kamu, ca tak tau la.. :'(

anismelon said...

@ca:hurmm..na wat cene lg..senyum je yg mampu..xkn na membrontak kot..toh bukan care anis..selagi leh sbr..sbr..kalo sbr toh yg leh wat org gembire..)

Ct Arina said...

sedih plak bace cite angah ni T_T patut la menjadi pilihan hati abg ben. semoga ayah angah sihat sejahtera hendaknye ye. amin..

thx singgah blog saye ^_^

bahiyahaziz ; said...

sedeyh nye..sy pun ta tao la mcm mne nk hadapi klo sy di situasi awak skrg

anismelon said...

@ct arina:tenks mendokan ayh anis..amin..:)...

welcome..

anismelon said...

@bahiyahaziz:tenks sudi bace..hurmmm..hadapi dgn snyuman je la..heee..redha..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...