Thursday, May 12, 2011

kelebihan berselawat...

salam sume..heeee..malam nie aku na ajak korg berselawat..banyak fadilat yg kite leh dapat dari berselawat key..kalo na tunggu saje saje duduk kite berselawat...mcm susah jekan..jgn tipo la..aku pon gitu..saje saje duduk aku na selawat toh..hehehe..berat sikit..so cari altenatif lain..mcm aku..aku ngaku jarang aku na duduk saje saje sambil selawat..so aku selalu dgr lagu Maher Zain bile drive..bile jemu dgr iklan kat Era..huuuu..lagu lagu dye kan lagu lagu yg membawa kite ingat Allah..kebesaran Allah..kewujudan Allah..berselawat..so bagi mereke mereke yg tinggal di kawasan kesesakan jalan raye beli beli le CD Maher Zain nie..sambil sambil korg teperangkap kat tengah kesesakan korg leh ikut nyanyian Maher Zain nie..dari dok sumpah seranah jalan yg jem..pengguna jalan raya yg xberhemah..bik ikut Maher Zain nyanyi..dapat gak pahale..mcm aku cakap td..susah kot kalo saje saje kite na selawat..puji puji Nabi...puji puji Allah..nie antara kebaikan berselawat yup..

1. Sabda Rasullah SAW: Barangsiapa yang berselawat ke atasku sekali, nescaya Allah akan turunkan rahmat ke atasnya 10 kali ganda – (Hadis Riwayat Muslim.)

2. Allah akan hapuskan dosa-dosa kecil dengan kita mengamalkan berselawat sebanyak 11 kali setiap kali selesai menunaikan solat fardu.

3. Jodoh ditentukan oleh Allah. Amalkan selawat 100 kali sehari, insyaAllah akan dipermudahkan bertemu jodoh sama ada lelaki @ wanita.

4. Setiap penyakit ada penawarnya. Bacalah selawat 7 kali pada air dan minum. Insya Allah, perut yang sakit atau memulas akan sembuh.

5. Sesiapa yang amal membaca selawat 3 kali setiap selepas solat 5 waktu akan dihilangkan kebuntuan fikiran dalam menghadapi apa jua masalah.

6. Amalkan membaca selawat sebanyak 1000 kali sehari, insya Allah akan dikurniakan kebijaksanaan pemikiran. Di samping itu berusahalah untuk menerokai pelbagai ilmu.

7. Sesiapa yang mengamalkan berselawat 11 kali setiap hari, dengan izin Allah dirinya akan lebih dihormati dan dihargai oleh orang lain.

8. Menurut Sayyid Ahmad Dahlan, sesiapa yang berselawat walau sekali pada malam Jumaat, saat mautnya kelak akan dipermudahkan Allah seperti yang dihadapi oleh para nabi.

9. Sesiapa yang berselawat 41 kali sehari, Insya Allah akan dihindarkan daripada sifat tercela seperti hasad dengki dan sebagainya dalam dirinya.

10. Sesiapa yang amalkan berselawat 1000 kali pada malam Jumaat, insya-Allah akan beroleh kebahagiaan sama ada di dunia mahu pun di akhirat.

11. Amalkan selawat 11 kali tiap kali selesai solat fardu kerana Allah akan mengindahkan akhlaknya menjadi lebih disenangi di kalangan orang lain.

12. Berselawat 33 kali sehari dapat menjernihkan hati, mudah memahami akan sesuatu ilmu yang diajarkan, di samping beroleh ketenangan fikiran.

13. Sesiapa yang berselawat tak kiralah banyak mana hitungannya setiap hari akan dapat keberkatan dalam apa jua dengan syarat ia berusaha mencari keredhaan-Nya.

14. Amalan berselawat sebanyak yang mungkin setiap hari menjamin keselamatan hidup dan pertolongan Allah, lebih-lebih lagi pada saat kita menghadapi kesukaran hidup.

15. Menurut Syibab Ahmad, sesiapa berselawat 3 kali setiap selesai solat Subuh, Maghrib & Isyak, Allah akan menghindarkannya daripada sebarang bencana.

p/s:ade time aku sambung lagi yup...selamat beramal..:)

8 comments:

senyumSOYA said...

insyaALLAH..
dari kita berpacaran mari kita selawatan.. kate wali band..hhheheheh

anismelon said...

@senyum SOYA:hehehe...betul betul betul..jom kite selawat..dapat gak pahale..:)

GamUHU said...

InsyAllah..

anismelon said...

@gamuhu:heeee..same same la kite beramal yup..:)

ain akasyah said...

berselawat setiap hari menggandakan lagi pahala dan memudahkan jalan ke syurga InsyaALLAH

JOM JOIN HARI GURU CONTEST

anismelon said...

@ainol akasyah:yup..betul betul betul..dari menyumpah seranah bik berselawat...:)...

*tenks 4 ur invitation..i'll visit..:)

Unknown said...

lagu lagu Mahir Zain terbaik,,,,best suka dengar...banyak beri pengajaran berguna buat pendengar,,suara tip top

anismelon said...

yup..betul betul..stuju sangat..heeee..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...