Tuesday, August 2, 2011

Hukum Pakai Lipstik Bulan Puasa

salam semua..cene hari nie??masih boleh bertahan..heeee..harap harap boleh la tahan samapai penghujung yup..okek..nampak tak pic kat atas nie..bukan iklan ubat gigi or bibir sapa paling lentik..iklan pose paling cantik pon bukan..tapi iklan pakai lipstik..

apa hukum pakai lipstik dibulan puasa erk??kalau mengikut hukum.."wanita yang memakai wangian, lipstik dan sebagainya hukumnya berdosa tak kira lah bulan puasa atau tak.sebab perbuatan bermekap mekap nie adalah perbuatan wanita wanita zaman jahiliah..namun berhias untuk menyenang kan hati suami itu wajib..tapi elak kan dari memakai disiang bulan ramadhan.."

kalau ikut hukum berdosa ye kawan kawan..tapi kalau ikut berhias..selagi boleh jaga tak dijilat nye lipstik toh..tak batal puasa..tapi boleh ke tak jilat..paling kurang sekali mesti akan terjilat..hurmmmm..aku rasa mau cegang bibir toh kalo kao tak isap bibir toh sehari..so lebih baik..lebih afdal..tak payah la pakai..bulan puasa kan bulan menyucikan diri..so natural beauty pon cantik..tak cantik di mata orang cantik di mata Allah..

Iblis Bertanya:"wahai Tuhan ku..Engkau beri kan kitab suci al-quran yang bertulis kepada mereka..apakah pula tulisan bagi ku??

Firman Allah:"tulisan mu adalah tatu..gincu serta tulisan badan.."

p/s:natural beauty sudah..nasib baik aku nie bukan kaki mekap 4inci..and paling aku tak suka lipstik lah..aku rasa cam ada bendasing je kat bibir kalo pakai lipstik..kalo pakai pon sekejap lepas toh aku lap..weeee..so..renung renung kan..

14 comments:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

nice entry =)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

yui pon xbermakeup coz mmg xreti make up..hakhak..

Bro ahmad said...

nasib baik bro tak pakai gincu kan2 anis....:)

eintan nurfuzie said...

huhuhu..nasib2...

Luqeem™ said...

klu pkai yg lipgloss tuk lembabkn bibir mcm mne?

aanie said...

oo cam tu ke?? thanx for sharing...kena pakai lipstik time x pose la....

Fad said...

boleh berhias tapi sekadarnya..jgn berlebih2..cthnya berhias dgn bedak je, lipstik yg nipis (bkn bln ramadhan).jgnla sampai dgn eyeshadow,foundation 2 lapis..adeh..nak bersiap 2 jam,nak solat camana?pas solat make up balik 2 jam?huhu

H.J said...

nasib baik la saya tak pernah pakai gincu..haha

cik najihah said...

hahaha...
pakai marjerin je sude

Bitter said...

oh yeke? serius tak tahu..tapi i pakai lipice..so,seangkatan jugak lah kan?? insya-allah try hindarkannya :) thanks for sharing :))

Afikah Aziz said...

Alhamdulillah sbb Ika xreti mekap hehe :)

siti kektus said...

haha. kite pon bukan jenis mekap2 ni kak. paling koman, letak bedak tabur kat muka, eyeliner, lip balm. siap. ;)

Abang Stalker said...

lelaki pun ada pki gk..tp bkn lipstik,pki lip balm.

hurm..bln puasa ni abg x pki. :)

noTTy me! said...

urm...lipstick..?
lip balm lol bes tp bln pose jgn pkai la
cb byk prisa y cdp2...
urm3 ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...