Thursday, August 18, 2011

Yey..Aku Dah Boleh Kawin Lah..

Morning sume..heeeee..sihat??puase??hari ke 18 dah..na dekat raye..terasa kejap sangat puasa tahun nie kan..huurrrrmmm..andai ini Ramadhan terakhir..sedihnye..takutnye..harap masih ada ramadhan tahun tahun akan datang..amin..

ehe..aku dah leh kawin lah..weeee..semalam aku belajar wat kue buah melaka dengan mak aku..jadi..hakhak..poyos..org len dah macam macam kue reti..aku bukan ape..jujur cakap aku bab buat buat kue nie memang fail lah..buat cucur bawang..cekodok je aku mampu..arwah mak aku dulu pon same..bab masak best..bab wat kue fail..turun lah kat aku..toh sal bile aku dapat buat..wah..bangge nye..ngeeee..

aku suke kue nie..aku belajar sebab aku tau kembar Nichkhun pon suke kue nie..even dye bukan milik ku lg kan..tp tah aku suke nak buat benda yg dye suke..weeee.. mak aku cakap kue buah melaka kue paling senang sekali..memang senang pon..aku ingat ke renyah nak buat..ayah aku cakap sedap..wah terharu..leh berenti keje nie..jual kue lak..ngeeee..tadaaaaa..kue buatan aku..air tangan aku tau..aku buat dengan penuh kasih sayang..wah..

eh lupe lak..aku kan selalu cakap wat tart nenas kan..heeee..hari nie aku wat promosi kat opis nie ha..even dah ade staf len yg jual..aku tak ketinggalan jugak..pedulikkan org kan..ngeeee..taraaaaa..

tart nenas mak aku..

p/s:aku berani promosi sebab aku rasa harga yg mak aku jual affordable..50biji RM20..besar pulak kue nye..sedap ke tak..hurmmmmm..tak tau lah org yg makannye kan..tapi aku berani jamin lah..sejak aku lahir..mmg arwah mak aku order kue kat mak aku yg sekarang nie lah..mmg puas hati lah..nie bukan nak promote ye..menyatakan..heeee..lagian kalo korg korg nak order pon..mane mau nye..jauh..heeee..so tengok je la..


30 comments:

Ku Azhar said...

melon2!! melon!!!

misz sheyla said...

Hahahaha..seyes dah boleh kawen ni...abah kite pun suke mam kuih ijau2 tu...tapi kite x suke n x pandai buat..thehehehehe

eintan nurfuzie said...

huhu...ansi de jual yek///tart nenas jer ker?
anis2...akak nktanye..mak anis dh xde ke?td anis ckp pasal arwah mak anis..skrg yg buat mak mana plak...
huhuhu..sedap ke kueh 2..buat untuk akak leh?

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

so pe lg, kawen la cepat.. hehe...
dah email =)

tamlegend said...

apsl tak bgtau..aku leh je ajarkan buat buah melaka....kalo nak blajo buat badak berendam pun boleh...lebih kurg sama je dgn buah melaka...

Cik RoSs said...

Hahahhahaa...so,bila nak kawin??!!hehhehee

iMBobo said...

haha cpt la kawin, hehe nampak kuih tu mcm sedap..kuih wajib masa raya tu :)

Fad said...

haha..akk lum masuk ramadhan lg aritu dah beli n bedal tat nenas..keh3

eintan nurfuzie said...

yeke..akak xtau la..heheh..sory la..
mm..nak semprit rm2o gak ker?huhuhu..akak nk tempah gak...gaji bru bayar...
kalau anis promote 2 konpom sodap...akak nak semprit n mozala...tart ni x minat,,,ehhehe

myra yusreena said...

nyum3!!suke2..suke mkn tp buat 1 ape pown xreti..hee :)

siti kektus said...

mesti kembar nikhun tu terharu sebab akak dah reti buat kuih ni. haha :p




wah2, bisnes kuih tart pulak dah akak ni. hehe :p

eintan nurfuzie said...

semprit rupenyer cmne?mozela 2 konpom...

Niena Pengembara Ilahi said...

haa dh leh kawin tu hehe.. eee, tart nenas best nyeee

CIKU said...

melon melon..comel jek entry awak.
Nostalgia IPT

eintan nurfuzie said...

YUP3...
50 BIJIK MOZELA...
50 BIJIK TART LA..HEHE...
SEMUANYER RM40

eintan nurfuzie said...

HJEHEHEH..XNK AMBIK LA..HHEHE..ANIS RASA NK MENGAMUK X?HEHEHE..

eintan nurfuzie said...

HAHAHA...AKAK CONPOM 2 2...BILA NK BAYOR..GAJI BOLEY?

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

udah leh masuk minang ni..heheh..

MAISHARAH said...

huhuhu..dah leh kawen nie...

eintan nurfuzie said...

iye2...
2 sbb akak beli tanap pk panjang...murah 2..huhuhu

cik najihah said...

kak..
bole la pas ni pos kat sy hihihih

dwaty said...

cepat2 p ambik kursus kawen... dah boleh buat kuih... hehehe...
tahun ni tak bawa kuih raya pun balik kampung... beli kat kampung jer la...

Syuxer said...

hahahah khatam wat kueh belum tentu lagi boleh kawen..;p..

belajar lagi sampai boleh khatam semua gulai,sup,goreng, dan sebagainya hehe..

pasal PJJ tuh, syuk xde pengalaman lagi melaluinya..apapun dimana ada kemahuan,disitu ada jalannya janji ada usaha yang berterusan dan tiada sikap putus asa...

Acik said...

yelah
acik tengok ajelah! :(

dzafira said...

Cheeewwaaaahhh. Buat dgn penuh kasih sayang gitu..... hehe..

Afikah Aziz said...

ehehe ika pun belum pandai lg buat kuih ni,kuih ni org pnggil onde2 gk kn hihi :P

lieya_idlia2307 said...

la buat saspen jer tajuk heehhe..ingatkan nak kawen betol2 hahah..aikk kat sana nama kuih tu buah melaka erk??kalo kat sabah lain pulak..nama kuih tu ondeh-ondeh heheh...

H.J said...

tak leh makan kuih ni.tak tahu kenapa

dzafira said...

Alfatihah buat arwah mak Anis...

lilypelangi said...

sedap nyer kueh tart ~


alfatihah buat mak anis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...