Thursday, August 4, 2011

Resepi Lempeng Pisang..

Rini nak bagi resepi lempeng pisang..teringin pulak rasenye..aku pegi lah beli pisang kan..taraaaaa..lempeng pisang...
5 biji pisang emas 
3sudu gula 
1/2 cawan tepung gandum 
 kelapa parut+garam 
daun pisang..

lenyek pisang dengan gula sampai hancur..
masukkan tepung gandum dan gaul hingga sebati..
ambil sedikit adunan dan ratakan di atas daun pisang..
Ratakan kelapa parut pada sebelah bahgian sahaja..
Lipat kan daun pisang..

tapi tak payah bakar..terus pegi bazar ramadhan..dan cakap macam nie..
"makcik lempeng pisang tiga.."

p/s:geerrrrr..sempat pulak la kan aku nak beli pisang..lenyek lenyek pisang..gaul gaul tepung..beli sudah..weeee..resepi nie dirujuk dari..My Resipi.. 

11 comments:

♥ cik kieranaa ♥ said...

hehe. lempeng! lame tak makan! rindunyeeee kt kg!

Abang Stalker said...

ni kne blk kmpg bru jmp yg kawww pny lempeng pisang. :)

wrna hitam sbb ltk gula bkn hangus,rs pisang yg asli,garing dan sgt sdp!yum3..

shahrul said...

terliur...adoyai.. :P

rara pinkmafia said...

hehehehe lempeng pisang pon sodap.

sergeant keroro said...

adoii, suka buat orang lapar. huhu T.T

Sarah Asyiqin said...

Wah, mcm sedap je.... :P

lilypelangi said...

ouch ! sedap uh~

btw , sy folow awk taw . sy tak jmpa shoutbox awk . huhu

Bro ahmad said...

tak suka lempeng ni..nak lempeng yang cicah sambal hmm

siti kektus said...

aha!

mak panggil ni bukan lempeng tau, tapi pizza. haha mencari kelainan lah kunun.

:p

Fad said...

ini kegemaran en hubby cf..huk2..skrg cf tgh majuk ngan dia..hehe

Tea Dno said...

nape tea tak suka pisang yang diragamkan ehh? suka makan pisang mentah tu je.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...