Friday, August 12, 2011

Tazkirah Jumaat

Salam Jumaat semua..aku baru balik dari dengar tazkirah..baik anak ayah nie..anak sape..anak ayah..weeee..tadi aku g tazkirah..Jabatan Tanah dan Ukur yang anjur..maklumlah..bulan puasa..tazkirah pasal puasa la kan..tadi yang aku suke bab sahur..


besar fadilat tau sahur nie..and sahur nie membezakan antara orang islam dengan yahudi..orang yahudi tak bersahur..then mase bersahur nie doa mudah dimakbulkan..aku baru tahu yang nie..so..kalau kite bangun sahur..jangan lah sahur semata mata..seelok elok nya..kite bangun awal dalam 4.30pg..kite buat solat tahjud..solat hajat..masa nie doa lebih mudah dimakbul kan..

ustz td cakap lagi..semua binatang akan dimasukkan ke dalam syurga melainkan cik bab..neraka tak masuk..syurga pon tak masuk..cik bab akan terus terhapus di padang Mahsyar..kite manusia??baik balasan syurga..jahat balasan neraka..so bermakna..kite manusia lagi hina dari cik bab sekiranye kite ingkar suruhan Allah..

p/s:renung renung kan..best jugak dengar tazkirah macam toh..huuuuu..terbukak jugak hati aku nak pergi dengar tazkirah..

16 comments:

Afikah Aziz said...

oh baru tau yg cik bab tu akan terhapus di padang mahsyar,terima kasih anis sbb kongsi ni :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

bgus2.. anak sape ni..leh buat mkck ni..hahah..

Ku Azhar said...

bgus2 :D

asamasin said...

mantap!.. :D

khairul akmal azman said...

so jadilah org yg bersyukur

H.J said...

anak sape??anak mak..haha

Bro ahmad said...

besar fhadilat sahur ni anis..cik bab tu sape?

myra yusreena said...

huhu..slme bgun sahur sebok tggu mknn je..bole amalkan bdoa stat tunite! ;)

SoLy SoLicious said...

cik bab ajeke?? cik anjg??

siti kektus said...

bagus anak ayah ni. hehehe :p

iLa suHaiLa said...

bnyak kan faedah bgun sahur nie..tak ugi bgn sahur..^^,

Norhisham Nordin said...

baru tau pasal cik bab yg debab tuh... huhuhu... bagus jugak gi tazkirah tu kan... majlis ilmu ni mmg bagus pergi selalu...

SweetLikeWhat said...

tq ye kongsi tazkirah nie.. :)

tamlegend said...

cik bab tu tak hina lah...makhluk Allah juga tu...just dia haram je...hehe

myhatiku said...

mekasih..suke tazkirah nie..:)
myhatiku slalu lepas sahur bru solat sunat tunggu smpai subuh masuk..hehe

Raden said...

baiklah...sy insaf...slalu merungut mkn meggi. yela..keluarga jauh..meggi je yg dekat. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...