Monday, August 1, 2011

Memori Ramadhan

Jom oin segmen nie.."memori ramadhan"..jom la join ramai ramai..kite tukar tukar kisah puasa zaman akil tak baligh lagi..huuuu..kalo nak join klik klik banner atas nie..

okek..aku mula belajar puasa mase darjah satu..penuh tau aku puase..tak de yang yok yang yok nie..budak baik katekan..weeee..tapi jenuh kene sogok..okek..mase kecik kecik dulu paling berat sekali lah mase nak sahur..makan tetap makan..tapi suap nasi sambil mata pejam..nasib tak sumbat nasi ke hidung..ngantuk sangat landing kejap kepala atas meja..kene jerkah sekali baru bangun teruskan menyuap..haaaa..punye lah susah nak sahur..dah besar besar nie pandai pulak mate nie..haish..

ade sekali toh aku satu family pg buka puasa rumah maktok aku..konon nak tolong mak aku kat dapur la kan..mase toh mak aku baru bukak tin laici..aku dok hadap depan tin toh..aku leh wat bodoh..aku hirup air kat dalam tin laici toh..marah sakan lah arwah mak aku..mane dak nye..lagi 5 ke 10 minit lagi nak berbuke..adeh..budak baik kate kan..

bab yang sogok tadi toh selalu nye..almaklumlah kite nie semangat sahur time awal puase je..dah hujung hujung..lebuh..so dah bile tak sahur mesti lah aku tak nak puasa kan mak aku sogok KFC la..coklat lah..budak budak..mane tau apa kan..yang tau semua sedap..so kalo nak yang sedap kene lah puasa..so puasa lah aku tanpa sahur..weeee..KFC punye pasal..

and pernah mase aku darjah satu..aku sekolah agama rakyat sebelah petang..aku kawan ngan anak doktor sorg nie..dye tak puasa..yang aku tanye dye.."kenapa ko tak puasa??".."kite nak puasa masa darjah dua nanti..".."eee..berdosa ko tak puasa..nanti ko masuk api nerak kene bakar sebab ko tak puasa.."sumtin like that la ayat aku..kawan aku nie ape lagi..cuak la kan..yela budak budak bukan tau ape..yang ye nye..aku jeles dye bawak bekal makanan bekal air segala..yang aku kene puasa.haha..amik kao..kecik kecik dah pandai..

8 comments:

dzafira said...

Sekarang dah tak ada puasa yang yok yang yok ni kan.. hehe..

siti kektus said...

haha. nampak kedengkian di situ. nasib baik masa tu kanak2. di maapkan lagi. ;)

Bro ahmad said...

nakk kfc puasa hahaa rasuah tu...:)

Abang Stalker said...

skrg pun puasa yok2 x? :P


nk2 ble tgh ehem2,pg2 da bgn mkn megi kn anis kn..hehe

hey,nk yg sdp2 je hasil sogokan. :D bdk nakal ni..haha

snOw sakura said...

hehe, bestnya dpt kfc lg.. thx join n slmt berpuasa~ =)

iPai said...

adeh .. tinggal lagi 5-10 minit lg buka pon dah terbatal .. heheh


n kesian anak dr tuh ok .. mesti tak senang dia tido malam tuh .. tp mesti dia terima kasih kat anis juga, sebabb kerana anis juga laa dia belajar puasa dgn cepat .. hehe

sj said...

hahahaha... kejam betol ayat ... huhuhu kecian anak doktor tu ... huhu

sj said...

hahahaha... kejam betol ayat ... huhuhu kecian anak doktor tu ... huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...