Monday, August 1, 2011

Tudung Dan Ramadhan

kan cantik bertudung..tak cantik di mata orang cantik di mata Allah..

Jamal:Eh..pakai tudung lah hari nie..
Minah:kenapa pon..manusia pakai tudung..normal lah..lain lah haiwan yang pakai..
Jamal:konon alim lah..udah lah kao..
Minah:eh..sekurang kurang nye aku menghormati bulan puasa..and aku ade jugak niat nak berubah daripada kao still ditakuk lama..
Jamal:yelah minah oi..bukan aku tak kenal kao..
Minah:macam aku cakap tadi..sekurang kurangnya aku still nak berubah..bukan macam kao..asal puasa je tiba tiba nama dalam IC kao berubah..James konon..dah Jamal toh Jamal lah..
Jamal:diam lah kao..bajet bagus..kubur lain lain..
Minah:sebab kubur lain lain lah aku cakap..bulan puasa nie lah kite nak suci kan hati kita..kita hidup bukan menongkat dunia..mana tahu Ramadhan tahun nie Ramadhan terakhir kita..
Jamal:(terdiam)

***..dialog semata mata..aku tertarik tengok kat FB tadi..ada beberapa orang rakan rakan FB aku dah bertudung..dekat blog nie pon ada..Alhamdulillah..Ramadhan Membawa Perubahan..imej baru..mudah mudahan berkekalan hendaknye..amin..aku pon tak baik..tapi aku suke tengok perubahan diorg..

p/s:Kegagalan dalam kemuliaan lebih baik daripada kejayaan dalam kehinaan. Memberi sedikit dengan ikhlas pula lebih mulia dari memberi dengan banyak tapi diiringi dengan riak.
 Esok pasti ada tetapi esok belum pasti untuk kita. Beringat-ingatlah untuk menghadapi esok yang pastikan mendatang.

14 comments:

A's said...

bagus kan akak? alhamdulillah..moga moga artis yang lain pun terikut sama..amin :)

Unknown said...

nice cantik..kalau semua artis ikut contoh kan baik hmm

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhmdulillah gtu kan..

myra yusreena said...

huhu..btol2..alhamdulillah..hidayah Allah tu :)

Afikah Aziz said...

bagus2,alhamdulillah..mencari hidayah bukan menunggu hidayah dtg :)

iPai said...

yup .. betul tuh .. tak salah kita berubah sekarang .. mulakan skrang !!

K said...

baguslah berubah :)

harap-harap istiqamah XD

p/s : selamat berpuasa :P

aizamia3 said...

Alhamdulillah, mereka berubah ke arah kebaikan..

aliza said...

aahhh alhamdulillah makin sweet dah la memang sweet kan kan... tq bayak2 sbb sudi komen aimaniman datang smula n folo... jom folom smula...

dzafira said...

Bermadah2 anis.. Sukalah baca... :)

arituarini said...

yup btul tu...sinis..kih kih kih

Unknown said...

sejuk perut ibu mengandung :)

special komik untuk bulan puasa, hope ya enjoy it
http://eleventx.blogspot.com/2011/08/atwr-comic-5-selamat-berpuasa.html

Mr.Superman said...

td abg tgk kwn2 abg kt fb pun ramai gk la yg ltk pro pic bertudung. :)

xpe la,plg tdk pun menghormati bulan puasa.x mendedahkn aurat tuk tatapan umu.bt batal puasa je kn.

ct kektus said...

sekurang kurangnya dorang mencuba utuk menghormati. :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...