Wednesday, June 29, 2011

Si Perempuan Choosy...

aku nak merepek mereban jap..cube tengok situasi bawah nie..

sekolah rendah
"eh tengok..bf aku ade basikal..bf kao ade ke..ade ke..jalan kaki..huh..ape barang.."

sekolah menengah
"wei bf aku dah beli motor..leh la aku dating nek motor pas nie..bf kao ape ade..dating pon nek bas..wat malu je.."

pengajian tinggi
"cam ne la kau leh suke mamat nie..cari yg berjenis sikit..tengok aku..bf aku ade kerete lagi..bf kao??motor pon tak de..dating pon naik motor kau..ish ish..memang tak leh wat laki.."

zaman kerje
"eh mamat toh usya kao dari tadi..ensem la..bergaya lagi..mesti kaya mamat nie..mesti org org jeles kalo kao dapat bergandingan dng mamat toh.."
kat parking kerete...
"huuurrrmmm..nek kancil je..bergaye bukan main lagi..naik kancil aje..reject"

tengok situasi kat atas nie..huuuu..ape yg korg faham..memilih rigth??tak salah untuk memilih..tapi memilih biar lah berpatutan..jangan lah melampau lampau..kalo kite hot..cantik..pandai..tak pe gak kan na memilih..kalo aku lah..hurm..aku memilih la gak..tapi memilih yg berpatutan lah kan..contoh nye..

rupa
aku bab muke nie aku tak kisah sangat janji sedap mata memandang aku leh masuk ngan dye and aku selesa..

agama
yg paling aku petikaikan agama dye..kalo kao kaye sekali pun berpangkat tapi agame tak da..sembahyang tak..hurm..nak wat ape..aku bukan la impikan lelaki macam imam imam muda nie..cukup lah dye tahu halal haram..sembahyang 5kali sehari..tapi kalo dapat ala ala imam muda okek gak..tp imam muda yg otak gila gila mcm aku lah..ade time tok berborak..idak le 24jam ceramah kat aku kan..

kekayaan
hurm...kaye..sape tak nak laki kaye kan..cube angkat kaki tengok sape yg tak nak..sume org nak..aku pon nak..tapi aku nak laki toh kaye atas titik peluh dye sendiri..mean titik peluh dye belajar..berjaya..kerje bagus bagus..bukan kaye sebab mak bapak dye..toh duit mak ayah bukan duit dye..

memilih kan aku nie..huuuu..bukan saje saje memilih..tapi terpaksa pilih untuk masa depan..boleh ke dikategorikan aku sebagai materialistik??tah le..selagi aku tak kawin ngn dye..duit dye,duit dye..duit aku,duit aku..tak de lak aku nak kikis kikis nie..bukan aku..tapi bile dah kawin..duit aku,duit aku..duit kao duit aku..boleh tak ginie??ah..aku tak kire..mesti lah duit dye duit aku..tak kan duit dye untuk pompan len kan..huuu..pepon..aku na laki cam ayah aku..tp ade lagi ke laki cam ayah aku..penyayang..bertanggungjawab..penybabar..baik hati..perfect sangat ayah aku..

p/s:aku leh hidup tanpa cinta..tapi aku tak leh hidup tanpa duit..weeee..tapi aku bukan si pisau cukur..okek..

11 comments:

Ku Azhar said...

aiyookkk....kena cepat2 beli kapal terbang la cmnie :D

anismelon said...

@ku azhar:hahaha...cepat cepat..nanti pompan tak nak kalo nek kancil..weee..

Adzriel @ Liza AB said...

setuju... tak de duit nanti nak beli susu anak pun susah.

Ku Azhar said...

xpe..nnti ku bli airplane jage la :D hehehe

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

xslh memilih utk kepentingan diri juga..

t mnyesal xguna kan..

Cik Asma BLuppy said...

betul tu..
sy sokong!

Sarah Asyiqin said...

Rasa-rasanya, memang semua manusia ni memilih... Mesti la nak pilih yang terbaik buat diri sendirikan.. :P

tamlegend said...

dont be too choosy...hehee...cayo la. bak kata org dulu kala, yang kita benci tu la kang kita dapat...jodoh tu bukan ada kat tgn kita...

cik najihah said...

huhu zaman sekarang ni duit kene ade..semua nak duit je..kene jadi materialistik sikit hehe..muke hensem perangai hampeh nak buat ape..tak gune kan

Bro ahmad said...

ohh anis nanti ahmad belikan mahligai kayangan ya...dalam mimpi je huhuhu

dzafira said...

Ye ke anis boleh hidup tanpa cinta? Saya tak percaya langsung. huahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...