Wednesday, June 22, 2011

Aku dan high heels

Orang bilang kalau pakai heels nie..namapk seksi..cun gitu..betul ke..huuuu..tak tawu lah sejauh mane kebenarannye kan..tengok jelah pic kat atas nie..cun gitu kan...ngeee..so betul lah pakai heels nampak seksi..huhu..terutama bagi golongan yg.."kerl"..(kerdil)..ngeeee..cam haku..tapi haku tak seksi pon pakai heels..weee

adeh..sejak dua menjak meninggalkan zaman study nie..aku tak pakai dah kasut-kasut bertumit nie..aku tak da lah  pakai kasut tumit cam kat atas nie kan..kalo pakai kasut cam atas nie kompom terpeleot kaki haku nie time jalan..

tp bile mula pakai balik kasut bertumit nie..adeh la..rasa cam cramp cramp kaki haku nie..selagi aku tak letup letup kan ibu jari kaki aku pai bunyi..selagi toh la tak elok..adeh..mula aku fikir fikir "kenape kaki haku nie..osteoporosis ke hape.."(ape kaitan tulang belakang dengan tulang kaki kan..wee..bingut aku nie)..tak selesa aku rase ngengg..sakit nye..


macam ginie lah haku


kesan pakai heels..
pakar tulang(orthopedics)mengatakan bahawa..pemakaian kasut tumit tinggi nie boleh mengakibatkan masalah di lutut..pergelangan kaki dan pada kaki.masalah yg dihadapi samada dengan segera atau dalam jangka masa yg lama.osteoarthritis(osteo-tulang,arthro-sendi,itis-radang)..mean radang sendi lah..dye leh berlaku dalam jangka masa panjang or segera..


nie yg aku pakai sekarang..

grrrrrr..takot haku..tak kan radang sendi kot haku..haku pakai kasut segini je pon..tak pon yg biasa biasa cam terompah toh..or kasut flat..bukan tinggi pon kan..nie bukan heels cam kat atas toh..aku tak tau la kasut nie panggil hape..pada aku bertumit je heels la..kasut kasut aku sume ala ala wedges toh..nie wedges la kan..adeh..sakit..

14 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

kt ni tros xleh nk pakai tinggi2..

kaki sudah operation,xleh dah gtu..

dlu lehlaa..

waaa..

Misya Mialen said...

salam anis,
dulu masa dekat kampus,sis pun sukapki heels..;D sbb klu pki, mmg tahap confident tu tinggi gila.hahaha.tp, skrg ni, bila dah masuk kerja,tak suka pula.ntah, dah boring kot.skrg ni suka pakai wedges je..;D

wunny said...

alaa.. cntik nye heels ats 2. suke :)

Nini D.. said...

jemput join

http://sparklemaneh.blogspot.com/2011/06/contest-mata-menawan.html

Hanis MY said...

ha ah cun je tgk org pakai heels tapi tak retila kasut pun seme flat2 je..bagus gak pakai wedges masih cun macam heels!

Unknown said...

pakai heels boleh..tp jgn la tggi sgt..janggal lak nampak..hahaha..

btw...ada tips nk dapatkan punggung lentik..meh bace bawah nih..

Tips Mendapatkan Punggung Yang Lentik

safurara said...

rara skrg ni mmg pakai flat jeee.mls nk pakai heeels sakit kaki kot.

nuyui a.k.a miss YUI said...

p/s: dear,cntest dh tutp..dah ada pemenang pon..ngeh3..

Lavender Lassie Roses said...

High Heels.. huhuhu..memang confident rasa pakai high heels tu..tapi oleh kerana saya ne comel sangat.. prefer wedges shoes je..heheh kang cepat plak kne tukar heel..ngeheheh ~

*Adoyai...~ iye ke keje ngan veterinar..??? huhuhu sedey seketika.. :( tu cita2 yang terbantut masa abes form5 dlu.. struggle gila2 ngan biologi ngan kimia utk sambung further study dlm veterinar tp xde rezki plak ke arah sana..akhirnya dah tukar bidang... huhuhu saya sangat suka dan sayangkan haiwan.. tapi ada yang paling xsuka... fobia giler ialah 'Encik Lipas'...woo..sebut nama pun udah meremang ini...camne??? huhuhu

najihahfara said...

bagi CN leih prefer wedges dari heel sebab sakit kaki hahaha..

Fatin Diana said...

Takut pula nak pakai heels lepas ni =='

Unknown said...

time nak turun tangga macam mana? menyungkur ke?

nabila faryzza said...

kte pun tak reti pakai heels. risiko nk jatuh terpelecok tu tinggi. kalau pakai wedges, selamat sikit. :)

noTTy me! said...

ckew la pkai heels....tp cy xbpew pndai...tgi pown xbrape lerrr

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...