Friday, July 8, 2011

Malu Biar Bertempat

morning..salam Jumaat semua..huuuu..meh nak bagi tazkirah sikit..weeee..tazkirah pasal "Malu"..kononnye nak bagi tazkirah la kan..okek..Malu nie ade malu yg+ve and ade yg -ve..malu yg +ve nie macam mane tau..malu yg menjuahkan kite dari perbuatan maksiat dan juga malu yg menimbulkan rasa bersalah apabila meninggalkan suruhan Allah..

malu yg -ve pulak ialah malu yg menghalang seseorg toh melakukan ketaatan..macam mane toh??cam nie ha.."eh kao..kolot la..org sekarang dah tak heran lah..minum arak toh macam minum air je..berzina..biase lah..kao takot sangat ape sal.."..yg kite.."yeke..aah la..malu aku..org lain semua cuba aku tak.."..nie contoh la kan yg aku bg..

sebagai seorg beriman kita seharusnya memiliki rasa malu +ve sehingga lahir nilai malu yg sebenar benarnye dihadapan Allah apabila kita melakukan perkara yg dilarang atau dibencinye..

sampai sini tazkirah untuk hari ini...

alkisah nye ginie..aku kene pergi kursus kat terengganu 25,26,27 Julai nie..aku kene gerak 24 lah..aku call HQ..HQ cakap aku kene pg and ada kat HQ before 9.30pg then dari HQ akan gerak ke Sg Siput..ambil org kat sane..yg kene pg kursus nie 3org..aku and dua org lagi kat Sg Siput nun...yg haku..mood KL tak abis lg nie..aku pon bercakap..

"kalau sy tunggu kat Tapah tak pe tak puan.."sebab aku fikir KL..KL..KL..
"Kamu nak tunggu kat Tapah kamu nak pg mane syg oi..kite nak pergi Terengganu ikut Jeli.."
aku.."eh silap silap puan..sy asyik dok ingat KL je.." 

lepas letak toh baru aku terfikir kalau kat Perak nie nak dekat ke belah pantai timur nun kene ikut Grik..Jeli lah..yg aku tak abis abis KL..weeee..malu nye haku wei..malu bertempat tak pe kan..wuuuu..:p

6 comments:

tamlegend said...

hehehe...ada apa kat KL ni anis oi...hutan batu jer...

Ku Azhar said...

waahh...berzina tu perkara besa tu yg mnyirap dara nie...eh2..darah :D hehehe :P

blogger "baru" la sngt kn :D thniah tau dh 800 follower :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

slmt berkursus..

jap je tu kan..hehe..

Yatt S. said...

haha. siapakah yang ada di KL tu asik teringat KL je? btw, saya sokong. malu itu biar bertempat.

Teguran Ikhlas Dari Seorang Lelaki Untuk Wanitanya

ct kektus said...

hehe. bertempat2. ;)

eh, akak dah tukar header. baru terperasan la. hihi :p

Hanis MY said...

alahai comel je anis ni akak pun tak familiar gak jalan belah sana tu...

p/s: nauzubillah semoga kita dilindungi dari melakukan perbuatan terlarang...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...