Thursday, July 21, 2011

No Salesman Please!!!

"jangan terlalu baik dengan saya..nanti saya akan rindu awak..
jangan terlalu mengambil berat..bimbang saya akan menyukai awak..
jangan terlalu rapat dengan saya..takut saya akan jatuh hati pada awak.."

tapi dalam kes aku nie.."sebab awak terlalu baik..jadi setiap kali juru jual datang office saya talakan ke awak.."uwwaaaaa..aku sangat lah geram..tahap max punya geram nie..kenapa??sabar anis sabar..
office aku selalu didatangi juru jual..even dah tertera singboard kat pintu.."NO SALESMAN"..tapi dorg tetap masuk...eeeee..bayangkan lah..ade yang datang jual madu..jual minyak gamat..jual buku buku nie..tapi yang paling kerap penjual cd..adoi mak..satu beg baju nie dye datang setiap minggu..aku naik lemas..bile kite beli sekali mula lah asyik datang kat kite..aku nak cakap nie.."tolong..tolong..jangan jumpa aku buat muke seposen..luluh jantung aku nie.."even aku tengah kering pon aku akan beli.."

ha nak dijadikan cerita tadi ada budak bussines study datang office aku..dye wat praktikal kat kedai Ayamas nun..staf ingat dye nak tanye pasal ayam ke ape..sekali dye nak promote Ayamas..staf toh cakap lah tak nak..staf toh tala kat haku..suruh tanye aku nak beli ke tak..

hurmmm..aku pon ape lagi..aku malas nak dengar dye ceramah panjang lebar..wat muke seposen yang mintak penampar..aku pon beli kan jela..RM25 melayang..walhal aku dok sorang je kat rumah..nak buat ape discount discount nie..25 hengget toh tok kupon..kire aku dapat potongan harge kalau aku beli benda benda alah kat ayamas nie..

aku bukan minat pon..kalau aku beli pon bukan dalam kauntiti yg banyak..asyik terkena je aku nie..sia sia belajar cakap tak nak dari abg ben dulu..tak pernah berjaya..then PRA aku cakap.."lepas nie kalau ada org jual jual datang tala kat anis je.."..kalau sehari 10juru jual datang kat office sambil wat muke minta penampar sulung aku..alamatnye botak kepala haku nie wei..

so..ape yang patut aku buat dengan ini kupon ha??ade cadangan tak..kot kot ade yang berminat ke..nak nak??nie dye..sah selama tempoh bulan puasa..kire nie promosie sepanjang bulan Ramadhan la..
nie benda alah nye..kalo tak nampak kao klik la pic toh tok proses tumbesaran ye...

13 comments:

Unknown said...

anis bro tak mau klik pembesaran badan whahaa..sian salesmen tu muka seposen..macam bro muka tembok hmm

nuyui a.k.a miss YUI said...

ahakz,yui pon kena gak time sblm p johor..

ngn bantal urut pe ntah..

melyanag rm40..

xlehla,ngdap muka org wat kesian..kt sndiri jd kesian amat!!

Mr.Superman said...

apa lg anis,hehe..

meh cmpk cni la.kakak stalker ske mkn ayamas :P

GA plis!hahaha.. ;))

nuyui a.k.a miss YUI said...

haah..lau xnk leh wat GA..hekhekk..

xpon kasi je yui..wakakak..

gler gemok ak nanti lagi!!

r'Da said...

hehe xpe baik ht.. :)

najihahfara said...

hahaha murah hati la kak anis ni..

iPai said...

agaknya sebab persatuan salesman malaysia ni dah tau ada pembeli kat ofis tuh .. heheh .. jangan marah haa .. anis kena belajar cara untuk cakap tidak ..


utk masalah hanis tuh, hanis boleh download software tuh dan scan macam biasa .. kalau hanis ada antivirus lain, boleh uninstall dulu, dan guna software tuh .. scan kasi habis .. selalu amik masa scan dalam 3 jam .. so malam2, sebelum tido, scan sampai esok pg k .. all the best

safurara said...

say no anis say no.u can do it.

tamlegend said...

berjiwa lembut rupanya...hehehe.





ps: 2+2=5 tu bukan cerita kelakar la anis...dlm biologi kan ada...anis mesti tau...kromosom2 XY..kalo tak silap la...

tamlegend said...

pic tu ada sejuta makna kekadang...hehe.terpulang pada yang memandang..he.kelakar tu mmg ada terselit. selain dari kromosom tu ada maksud lain yang disampaikan...tggu entri lain...tgh dlm draf...hehe

Afikah Aziz said...

ehehe tumpang simpati kt anis,anis wat muke mintak kaki lak kt jurujual tu kih3x :p

Ku Azhar said...

melon....*buat mke sposen...nk jual badge rm200 blh? hehehe

ct kektus said...

patotlah akak wat ga tu,

terhsut kata2 manis sang penjual rupanya. hihi :p

naseb bai 25 henggwt jw. kalau cecah seratus, mau menyesal kang. ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...